volgende week ga ik naar de filippijnen maar heb een tussenstop in bangkok,over een paar jaar heb ik daar eens naar een nightbazaar geweest waar een band op het podium stond te spelen en overal rondom eten te verkrijgen was,maar ik weet niet meer welke plaats het was in bangkok?misschien zijn er wel meerdere?tips?
we verblijven maar dagen en zouden ook graag naar een markt gaan{kleding}
alvast bedankt
Voorheen had je de Lumpini Night bazar, tegenwoordig is dat Asiatique.
Hee Bruno,Je kunt voor kleding goed terecht bij MBK shopping center, of wil je perse naar de markt, de Pratunam-Market. De night bazaar ken ik niet , maar sommigen zeggen tegen mij dat het op Patpong en Nana Plaza iedere avond een grote bazaar is…Hans.
hans waar is patpong gelegen ?
grtjs
zaan,waar is dat ergens in de buurt
grtjs
Een linkje van Tripadvisor; hier
Patpong, Nana en ook Cowboy zijn een iets ander publiek ![]()
Lol ! Mijn eerste opmerking was wel serieus hoor !
Volgens mij bedoel je in je eerste post silom night bazar…
jaren geleden ook geweest…een bandje wat speelde,een biertuin en veel eetstalletjes…en uiteraard een grote bazar (avond)
Die bestaat tegenwoordig niet meer en dacht dat dat door het rumoer kwam tussen de gele en roodhemden
Jeroen
Nee had hier niets mee te maken hoor. Het land waar de Suan Lum was gevestigd was eigendom van een grote projectontwikkelaar. Eigenlijk zou de Nightmarket al in 2007 dicht gaan maar zoals wel vaker in Thailand gebeurde er niets in dat jaar en bleven de marktlui lekker zitten tot dat eind 2010 de markt echt dicht ging. Er komen (of zijn) nu kantoren op de plek van de markt (er zijn er nog niet genoeg?). De meeste zijn verhuisd naar Lad Prao of naar Asiatigue (the Riverfront) aan de chao phraya river.
En als je de straat oversteekt bij(Suan Lum Night Bazaar ) zie je een grote brug die indertijd geschonken was door de Belgische regering,en de naam van de brug is…juist de Belgium bridge !
Nu om ff terug te komen op de Suan Lum Night bazaar,elke keer als we gingen wandelen in het Lumpinipark zaten we nadien daar in één van de vele cafe’s .
Er zijn tal van goede restaurants om uit te kiezen waar je heerlijk kunt dineren alsook kan men buiten rustig je biertje opdrinken en kijken naar het volk dat voorbij komt.
Ook nog zeggen dat de Patpong market en het Lumpinistadion waar ze boxwedstrijden organiseren niet ver verwijderd is van het Suan Lum Night bazaar.
http://www.travelnix.com/wp-content/uploads/suan_lum_night_market_bazaar.jpg
http://www.travelnix.com/wp-content/uploads/suan_lum_night_market_sections.jpg