Wij gaan begin maart 4 weken trekken (vrnl ruta 40) door Patagonie.
Nu kunnen wij 500€ goedkoper (huurauto terugbrengen) reizen van zuid naar noord en vragen ons af of het verschil maakt welke richting je aan houd daar merendeel noord zuid reist.
Hoor het heel graag want we staan op moment van boeken
ik weet niet waarom de meeste mensen van noord naar zuid reist, wist het ook niet. Zover ik weet maakt het geen verschil. Het enige wat ik kan bedenken is klimaat, dat het een bepaald deel van het jaar koud is in Patagonie, en daarom dus beter als je in de lente daar vertrekt, september oktober, je mogelijk beter in het noorden zou kunnen beginnen.
Neem aan dat je een beetje voorbereid bent: zorg voor voldoende cash, alyijd water en extra benzine bijhebben.
Hele mooie tocht, heb een deel vorig jaar gedaan.
groet,
stef
Dank voor je feed back!
Klimaat leek mij ook de enige reden; het kon zijn dat opbouw N->Z qua bezienswaardigeheden beter zou zijn maar vlgs mij is alles even mooi!
We gaan zeker genieten,
Zou in het zuiden beginnen, is begin maart echt nog stuk aantrekkelijker qua klimaat dan eind maart/begin april. Alhoewel “klimaat” een lastig thema is in Patagonië, er valt simpelweg niets over te zeggen, té onstuimig. Desalniettemin zou ik in het zuiden beginnen,
Dat maakt niet zoveel uit, je zult dezelfde bezienswaardigheden zien/bezoeken, vergezichten zijn vanuit alle hoeken goed. Bereid je wel goed voor op zo`n reis, lange afstanden, weinig volk, etc. De wegen zijn overigens stukken verbeterd, grote delen van de ruta 40 zijn vandaag de dag geasfalteerd. Waar eindigt je reis?
hi Mark, mag ik vragen waar je de auto gaat huren? ik heb ook gezocht naar relocation rentals voor ruta 40 maar tot nu toe zonder al te veel succes.
ik heb eerder op reis wel eens nadeel gehad als je een route in een andere richting doet dan de meeste mensen, met name bij georganiseerde excursies of vervoer dat minder goed aansluit etc. voor een self drive route denk ik dat het veel minder uitmaakt eerlijk gezegd!
Zorg voor goede verzekeringen !! ook voor eventuele reparatie van de auto ! anders kan het echt duur, heel duur worden !
En dan zijn die 500 € snel weg. Soms moet er nog een flink bedrag toe leggen ! Ervaringen zijn voorhanden met
huurauto`s ! Het is geen Europa…
Het is niet zo makkelijk als in nl qua rompslomp, maar misschien is het te overwegen een auto te kopen. Daarna weer te verkopen. Let wel goed op, dat er geen schulden, boetes en achterstallige betalingen op de auto zitten. Die zitten aan de auto vast en neem je dus over bij aankoop.
Mark heb je rekening gehouden met de drop off kosten? Heb zelf geen ervaring met een auto huren, maar ik lees hier regelmatig over de hoge kosten die je krijgt als je de auto ergens anders achterlaat dan waar je hem hebt gehuurd.
En ik kan overigens maar 1 link vinden over het bedrijf en die werkt niet…