Patagonie of Iguazu

Wij gaan rond 1 oktober een wereldreis maken. De reis gaat naar Zuid-Amerika, Nieuw Zeeland, Australie en Azie.
In Zuid Amerika willen we naar Peru, Bolivia, Chili en Argentinie.

Nu kunnen we kiezen tussen 2 verschillende tickets, 1 waarop we vliegen op Lima en vervolgens vanaf Santiago doorvliegen.
Met deze optie kunnen we vanuit Lima, via Bolivia en Iguazu naar BA en vandaar uit naar beneden naar Ushuaia om uiteindelijk in Santiago te eindigen.
hier zien we dus ook een groot deel van Argentinie.

De 2e optie is vliegen op BA en vanaf Santiago weer verder te vliegen. Wij hebben een beetje het idee dat we met deze optie niet echt heel Argentinie kunnen zien, omdat we eigenlijk geen extra vluchten willen maken ivm kostenbesparing.
we zouden dan van BA langs de Iquazu falls via Bolivia naar Lima reizen, en vandaar naar Santiago.

Optie 2 is ruim 500 euro goedkoper dan optie 1.

Waar het op neer komt:
Is Patagonie een must see, of kunnen we deze overslaan omdat we ook al naar Nieuw Zeeland gaan, wat (volgens een vriend van ons) qua landschap best overeen komt.

Of het nou overeen komt of niet, volgens mij mag Patagonie an sich niet ontbreken in een wereldreis :slight_smile: Maar als geld besparen wenselijk is, tja… dan moet je het misschien toch maar overslaan inderdaad. Het noorden is heel wat goedkoper en ook makkelijker te bereizen met bussen.

Als ik moest kiezen zou ik dan ook voor optie2 gaan. Patagonia is mooi maar het noordwesten van Argentina, dus Salta en Jujuy is het echte Argentinië. Dat mag je dan niet overslaan! Dus Iguazu, Salta, Jujuy, Bolivia!

Tenzij je dus in het walvissen seizoen zit en naar Puerto Madryn wil om ze onder en naast je boot zien te zwemmen…

Ik vind Salta en Jujuy juist veel meer op het gebruikelijke Zuid-Amerika lijken. Ik vind het echte Argentinië vooral alle zones die veel meer een eigen karakter hebben.