Hallo,
Ik ga in Januari 2012 ca. 3 weken met een vriend reizen in Argentinie. We komen dan al uit Peru, waar ik dan gestudeerd heb. Daar zal ik eerst nog 2 weken het een en ander bezoeken. Ik wilde wat tips met name kwa vervoer.
-
Wat is de goedkoopste manier om van Buenos Aires naar Iguazu te gaan? Waarschijnlijk zal dit de bus zijn en ik ben benieuwd of dit veel goedkoper is dan het vliegtuig?
-
Van Iguazu naar Patagonia is het best met het vliegtuig denk ik? Wat zijn de prijzen hier van? (natuurlijk is het niet zeker, maar een groffe schatting is ook meer dan welkom)
-
En de reis van Patagonia naar BA is het snelst, best, goedkoopst met de…? Om vanuit BA weer terug naar het kikkerlandje te vliegen.
-
Wat mij opvalt is dat veel binnenlandse vluchten of busritten worden aangeraden. Zijn er geen mogelijkheden om met de (slaap)trein van bv Iguazu naar Patagonia te gaan?
-
Patagonia zal ws ongeveer twee weken innemen van onze reis. Ik ben dan erg benieuwd wat jullie dan aanraden voor die twee weken.
*Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, tips en kritische notes.
Hasta luego,
Barend *
Hola Barend, buen día!
Hier de antwoorden op je vragen:
- Wat is de goedkoopste manier om van Buenos Aires naar Iguazu te gaan? Waarschijnlijk zal dit de bus zijn en ik ben benieuwd of dit veel goedkoper is dan het vliegtuig?
De bus is voordeliger, momenteel zo´n 400 pesos voor een enkele reis (68 euro). Een vlucht kost je minstens het dubbele, echter in tijd is een vlucht ook ruim 10 keer sneller.
- Van Iguazu naar Patagonia is het best met het vliegtuig denk ik? Wat zijn de prijzen hier van? (natuurlijk is het niet zeker, maar een groffe schatting is ook meer dan welkom)
Als je vanuit Buenos Aires eerst afzakt naar bijvoorbeeld Puerto Madryn of Bariloche, kun je nog wel een (nacht)bus nemen. En dan vanuit die bestemmingen verder reizen per vliegtuig. Of vanuit Puerto Madryn helemaal afzakken naar Río Gallegos en daar naar El Calafate (de must see van de glestjer Perito Moreno). Vluchten zijn duur in Patagonië, het duurste traject is zo´n beetje Bariloche - El Calafate; een enkele reis kost je vandaag al ruim 300 euro met Aerolineas. In 2012 is dat vast en zeker niet goedkoper…echter, afhankelijk van wat je wilt zien/doen is het toch verstandig iets te vliegen. De trajecten van Buenos Aires naar El Calafate of Ushuaia zijn beter qua prijs. Buenos Aires - Ushuaia kost je nu 175 euro met Aerolineas.
- En de reis van Patagonia naar BA is het snelst, best, goedkoopst met de…? Om vanuit BA weer terug naar het kikkerlandje te vliegen.
Zie hierboven. Check de site van Aerolineas of van LAN.
- Wat mij opvalt is dat veel binnenlandse vluchten of busritten worden aangeraden. Zijn er geen mogelijkheden om met de (slaap)trein van bv Iguazu naar Patagonia te gaan?
Nee, helaas, veel treinverbindingen zijn er niet. Behalve de Tren Patagónicodie van de kust bij Viedma naar Bariloche trekt. De rest is allemaal vluchten of bussen.
- Patagonia zal ws ongeveer twee weken innemen van onze reis. Ik ben dan erg benieuwd wat jullie dan aanraden voor die twee weken.
In januari 2012: bezoek minimaal de Perito Moreno in El Calafate. Doe een trekking in El Chaltén (van 1 tot 3 dagen, hangt er van af of je van hiken houdt). Bariloche is erg mooi in de zomer, ga eventueel een duik nemen aan de kust bij Comodora (Rada Tilly) of bij San Antonio Oeste (dit in combinatie met de Tren Patagónico)… er is veel keus, eigenlijk is alles even mooi en indrukwekkend. Zelf heb ik een zwak voor Vuurland…
groet & suerte,
Jan
1 like
Ga ook zeker even de grens over naar torres del paine in Chili.
Het mooiste park van patagonie.
Ook de pinguins bekijken op isla magdalena is de moeite waard.