Patagonie midden december 2011 - midden januari 2012

Hello,

Wij (m29,v24 geen koppel) zijn van plan om op het einde van het jaar 4 a 5 weken naar Patagonie te gaan.
Oorspronkelijk gingen we met 4 gaan maar er hebben er al 2 afgehaakt. Nu zijn we op zoek naar andere reisgenoten om mee te gaan.

Leeftijd en geslacht maakt nie zoveel uit, zolang je maar adventure-minded zijt .

Korte beschrijving reisroute (staat nog niet helemaal op punt)
Santiago
Puerto Montt (vulkanen, meren, eilanden)
Bariloche
El Calafate
Puerto Natales (5 dagen Torres del Paine - Gletsjers)
Vuurland Ushuaia (“The end of the world”)
Puerto Madryn (Pinguins)
Buenos Aires

Vervoer voornamelijk met slaapbussen en 2 stukken met een huurauto, mss boottocht van 3 dagen, … .
Het zal ne mix worden van salsa, gletsjers, pinguïns, trektocht, …
Door die huurauto zouden we graag nog 2 reisgenoten hebben om zo die kosten wa te drukken.

Voorlopig budget ligt op 3000 euro maar kan natuurlijk nog wa afwijken.

Ik heb al redelijk wat ervaring met reizen o.a. Namibië, China, Thailand, Canada, …

greetz,
Frederik

Hoi Frederik,

Heb je al medereizigers gevonden??
Ik ben namelijk rond die tijd ook in Chili en heb plannen om in die tijd dezelfde route te volgen.
Of dat helemaal gaat lukken weet ik natuurlijk niet, ik reis vanaf 8/9 oktober vanuit Ecuador naar Peru, Bolivia, Chili, Paaseiland en als laatste Argentinië/Buenos Aires waar ik 25 januari weer vertrek.
ik, female, ben wel een stukje ouder maar avontuurlijk genoeg om een klein halfjaartje rond te reizen.
Ben benieuwd…groet, Gerry

Hey Gerry,

We hebben al medereizigers gevonden voor ons eerste deel van de reis.
De vliegtickets zijn al geboekt en de route is ook al wat meer in detail uitgewerkt.

14/12 aankomst Santiago
Santiago verkennen
Met huurauto van Santiago - Puerto Montt (Vulkanen en meren)
‘Cruise’ van Puerto Montt - Puerto Natales (23/12 - 26/12)
Natuurparken rond El Calafate - El Chalten
W-trekking Torres del Paine (5 dagen)
Ushuaia
Binnenvlucht van Ushuaia - Buenos Aires
12/01 's avonds vertrekken

Het is dus meer een wandelvakantie. Alleen de W-trekking is 5 dagen na elkaar wandelen. De rest zouden meer dagwandelingen worden. Tot aan de W-trekking gaan er al 2 extra personen mee.

greetz,
Frederik