Heeft er iemand ervaring met een Patagonia 4x4 single cabin camper? Onze vraag is hoeveel opbergruimte heeft zo’n camper? Ons plan is om in Santiago of Puerto Montt flink veel boodschappen in te slaan en dan de wildernis in te gaan. Ik las dat je niet zo maar alles de grens over mag naar Argentinië. Heeft iemand daar ervaring mee en is er in de buurt van El Calafate een supermarkt? Heel erg bedankt alvast.
Hahaha tuurlijk zijn er in El Calafate supermarkten die mensen moeten toch ook eten?
Wat je niet over de grens mee mag nemen is fruit.
Succes en veel plezier
Dank je Gallina voor je reactie. Weet je of je bij de grens van Argentinië of in el calafate ook geld kunt wisselen ik hoorde dat dollars het beste is om mee te nemen.
Ik heb daar zelf niet gewisseld, maar natuurlijk zijn er ook banken en ATM’s.
Of het handig is om dollars mee te nemen? Sinds dit jaar zijn de koersen (de "blauwe"en de normale koers) weer een beetje gelijk getrokken dus ik weet niet of je er nog heel veel winst uit haalt als je cash dollars mee neemt.
Ik heb een linkje gevonden van El Calafate voor de banken etc. , maar je kunt er ook supermercados vinden http://www.todocalafate.com/elcalafate_servicios.php
Niet alleen fruit, maar ook op vlees- en zuivelproducten wordt ZEER streng gecontroleerd en alles wat ze vinden wordt direct in de afvalbak gekieperd en je kan ter plekke een flinke boete aftikken als je pech hebt. Overigens is het de andere kant op (van Argentinië naar Chili) nog een stuk strenger. Geef ook duidelijk (en ruim van tevoren) aan je autoverhuurder op dat je de grens met Argentinië wil oversteken, daar moeten namelijk aparte documenten voor worden gemaakt/aangevraagd.
Hallo dank je voor je informatie. De verhuurder is al geregeld die doen dat standaard erbij boeken, dus of je wilt of niet. Heb ik alleen nog een vraag geldt dat alleen voor vers of ook voor ingeblikt?
Ingeblikt niet, alhoewel we wel n keer honing in nog dichte pot en maiskorrels in niet geopende zak af moesten geven omdat die ’ onbehandeld’ zijn i.t.t. meeste andere blikproducten die wel geïndustrialiseerd zijn.
en het is ook belangrijk of de “grenskeuken” leeg is of niet,… andere met (speciaal huur auto`s) moeten (soms)alles afgeven ;-)) een keer moest
ik 200km omrijden…of ik moest een hoge boete betalen. Ik ben om gereden.