Paspoort verloopt in sept. maar in aug vliegen met dit paspoort naar Spanje. Mogelijk?

Buenos noches

Superblij! Via een bekende van ons toch nog een goedkoop verblijf/ticket geregeld naar Alicante voor 10 dagen. Heerlijk nog even naar de Costa Blanca (ongeveer 40 minuten vandaan bij Alicante) van de zon en het heerlijke Spaanse leven.

Trouwens toevallig iemand nog tips? We willen sowieso naar Valencia gaan (heb ik twee weken talencursus gedaan dus nog even daar op bezoek) maar ook een andere stad bezoeken. Nu is Granada erg ver wellicht maar Al Hambra is de moeite waard lijkt mij! Mensen nog tips om daar met openbaar vervoer naartoe te reizen?!?! En is dat beetje haalbaar in 1 dag? of moeten we daar toch twee dagen voor uittrekken?

En dan nog DE BELANGRIJKSTE VRAAG. Mijn paspoort verloopt op 24 september 2013. Echter vliegen wij dus in augustus. Kan ik dan nog met dit paspoort reizen? Binnen Europa lijkt mij dat wel toch?
En hoe zit het met de vliegtickets? Ik heb dan al een ticket besteld maar dan staat er een ander (van het nieuwe paspoort wellicht) documentnummer of iets op vermeld? Ik heb hier eigenlijk geen weet of informatie van dus hoop dat jullie dat wel hebben.

Hasta luego!

Voor zover ik kan terugvinden is het binnen de Schengen-zone alleen van belang dat het paspoort nog geldig is tijdens het verblijf, hoe lang maakt niet uit. Je moet je kunnen identificeren, dat is het enige wat telt.

Voor het vliegticket maakt het sowieso niet uit, dat is gekoppeld aan je naam, niet aan een identiteitsbewijs.