Geldigheid id

Hoii,

Ik ga waarschijnlijk eind januari een weekje naar Spanje, maar wie weet hoelang je id nog geldig moet zijn? Het verschilt namelijk per land.

Ik dacht 3 maande?? wie kan me helpen.

Dank je,

Groetjes danielle

Gevonden op de website “Buitenlandse Stage - Spanje”:
**
Een geldig paspoort of identiteitskaart:**[ol]
[li] Een identiteitskaart is alleen toegestaan voor bestemmingen naar landen van de EU: België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Tsjechië en Zweden. Overige landen: Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland[/li][li]Een rijbewijs wordt nergens als identificatiemiddel geaccepteerd.[/li][li]Een paspoort en identiteitskaart dient tenminste geldig te zijn tot na het verblijf.[/li][li]Indien men naar een land gaat waarvoor een visum verplicht is, dient het paspoort afhankelijk van de bestemming geldig te zijn tot 3, 6 of zelfs 12 maanden na het geplande verblijf.[/li][li]Voor de aanvraag van een (nieuw) paspoort of identiteitskaart kun je terecht bij je eigen gemeente en duurt ongeveer een week.[/ol]----------------------[/li]Hetzelfde antwoord ook gevonden op de website “Grensdocumenten & Visa”:

Spanje - paspoort of identiteitskaart, geldig tot na verblijf.

Ik hoop dat zo je vraag beantwoord is. Mocht je nog meer willen weten, laat het dan even weten. In ieder geval vast een hele goede reis gewenst!

Liefs,
Carolina