Hallo,
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik kan het vast wel ergens vinden hier maar dit scheelt mij veel zoekwerk
In maart ga ik voor Cycle4Girls 10 dagen naar Vietnam om daar 300 KM te gaan fietsen voor Plan Nederland.
Nou wil ik mn visum gaan regelen.
Voorheen ben ik naar Den Haag geweest maar dat is voor mij een rit van 2,5 uur en dan de hele dag nog wachten
Visa on arrival wil ik ook eigenlijk niet ivm de lange wachtrijen.
Wil alles gewoon in NDL al geregeld hebben.
Nou heb ik begrepen dat je je paspoort kunt opsturen.
Hoe zit dat precies?
Er zijn niet veel ambassades welke visumaanvragen per post accepteren.
Dus alleen opsturen als het uitdrukkelijk op hun website staat.
Anders loop je het risico dat je aanvraag op een grote stapel in de hoek verdwijnt.
Geen ervaring met Vietnam specifiek, maar hiervoor kan je voor de meeste landen bij een visumburo terecht: jij stuurt je paspoort met alle benodigde formulieren e.d. naar hun op, zij gaan voor je naar de ambassade. Maar daar betaal je dan uiteraard wel voor.
Je paspoort opsturen naar de Vietnamese ambassade gaat niet.
Je kan daar alleen een visum kopen en je paspoort meenemen.
Je kan wel een bureau in de hand nemen en deze dan je visum laten halen.
Maar inderdaad kost dat wel meer dan zelf halen.
Zelf halen kost 60 EURO.
Door een visum bureau 60 EURO + 47 a 50 EURO = 110 EURO PP.
Heb je een verkeerd bureau gekozen, dan kan het nog veel kosten.
Ken een geval dat de prijs per persoon op 180 EURO kwam.
Een VOA kost je 35 USD PP, dus je verdient al snel bijna 80 EURO tov van een bureau in de hand te nemen.
Dit is toch een dag werken, verdient in misschien 10 minuten langer wachten op het vliegveld.
Kan ook via anwb. Dan lever je je paspoort in en versturen zij hem per koerier. Moet je kosten even afwegen Als je geen voa wil dan kun je kijken of de anwb kosten lager zijn dan je vervoer naar den haag.
ANWB werkt samen met CIBT a.k.a. visum .nl enzo nog een paar.
Herkenbaar aan zelfde soort website.
De ANWB doet niets behalve doorsturen naar CIBT en zo een dubbele kostenpost creëren.
Wij zijn net terug…niets van lange wachttijden om ter plaatse te regelen met LOA…25 € of dollar en een foto’ke…
Ging echt wel vlot hoor.
Groetjes.