We hebben recent gereisd in Thailand, Vietnam en Cambodja en een aantal hotels geboekt via Agoda. We boekten terwijl we op reis waren steeds 1 of 2 stappen vooruit.
In Vietnam hebben we het Riverside Hotel geboekt omdat dit een special promotion had, “verblijf 3 en betaal 2 nachten”. Omdat we er niet achter kwamen hoe we die promotie moesten boeken, hebben we eerst een mail gestuurd aan ‘customer support’. We kregen als antwoord dat we naar de geldige periode van de promotion moesten kijken, boeken, vol betalen en dan om een refund verzoeken.
We realiseerden ons dat we een risico namen toen we boekten, maar namen aan dat een internetpartij als Agoda ook snapt dat wat ze beloven, ze ook moeten doen. Vertrouwen ben je immers zo kwijt!
Dat blijkt achteraf fout gegokt. Bij terugkeer waren er steeds wisselende excuses waarom we toch het geld niet terugkregen. We zouden niet een standaard kamer hebben gehad (wat we simpel konden weerleggen), de periode zou niet goed zijn (terwijl we een screendump hadden van de website waar de promotie op stond), de kamer zou niet door het hotel geaccordeerd zijn… uitvluchten om niet te hoeven terugbetalen. Steeds een-regelige antwoorden, geen enkele discussie of inhoudelijke reactie op onze mails.
We zijn dus simpel bij de neus genomen, om het voorzichtig uit te drukken.