Boeken bij Agoda betrouwbaar?

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het boeken van een hostel/ hotel via Agoda.com? Ik heb in Vietnam een mooi hostel gezien, maar via Bookings.com en andere websites zijn er geen kamers meer beschikbaar. De website Agoda geeft aan er nog wel een paar beschikbaar te hebben. Weet iemand of deze website betrouwbaar is?

Groetjes,

Marjolein

Ik heb er een aantal keer geboekt en ben zeer positief.

Door noodweer (een cycloon) kon ik mijn accommodatie in de Filipijnen niet bereiken en ik kreeg netjes mijn geld terug! Ook over de boekingen die wel gewoon door gingen ben ik zeer tevreden.

Het is een bona fide club. Wat traag qua administratie, ik ben één x in India geweigerd door een hostel wat vermoedelijk overboekt was (zelf 2 straten verderop duurder hotel gevonden) en pas na 2-3 maanden en 3 x mailen had ik mijn geld terug.
Algemeen probleem met dit soort boekingssites is dat het hostel-hotel de kamer netjes laat boeken maar als er vervolgens een hogere bieder langs andere weg binnenkomt (verkoopbaar tegen hogere kamerprijs) die alsnog accepteert en jou eruit kegelt; wat je pas merkt als je aankomt, en Agoda heeft geen telefoonnummers in de landen zelf om je dan te helpen en bijv. hotel te dwingen op hun kosten vervangende acco plus taxi te regelen. Veiligheidsmaatregel is daarom om zeker 2-3 weken voor je aankomst hostel-hotel te e-mailen en te vragen of je écht geboekt staat; hun positieve antwoord op papier geprint meemenen. Dan sta je ook een stuk sterker als ze bij check-in alsnog geen gehoor weten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik heb al meerdere keren hotels via Agoda geboekt en was altijd prima.