Pas op! Ga niet naar Egypte

Ik kom net uit Egypte (Hurgada en Sharm el Sheikh.) en heb me er nog nooit zo akelig en onveilig gevoeld. Paar weken geleden is een Nederlandse man beroofd en vermoord terug gevonden en een week daarvoor een Zwitsers stel op brute wijze verkracht, vermoord en in de tuin van hun vakantiehuisje begraven. Egypte is sinds de staatsgreep van het leger een hel op aarde geworden. Vooral de vrouwen zijn er zeer onveilig door de wetteloosheid die er geldt momenteel. Verkrachtingen vinden overdag. En midden op straat en strand plaats door mannen en jongens en niemand doet er wat tegen. Ze verzamelen zich er allemaal omheen en kijken toe of doen mee. Je weet niet wat je ziet, het is te walgelijk voor woorden. Toen Morsi aan de macht was vorig jaar heb ik er nog een uitstekende winter doorgebracht met mn vriendin en kind. Ik raad iedereen aan ondanks wat de reisbureaus zeggen over de stabiliteit er niet heen te gaan voor vakantie. Lees dit verhaal maar van Iris Hannema Egypte: het meest vreselijke vakantieland ter wereld

Hoi Sunny Boy,welkom op wereldwijzer!
Nou wat sneu voor je dat je vakantie in Egypte niet was wat je ervan verwacht had,je kan altijd je possitieve alsook je negatieve ervaringen posten op het Egypte Forum hier op wereldwijzer!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.