Paramaribo-Rio in 5 maanden

Beste reislustigen,
Mijn naam is Justin en ben 25 jaar. 13 november vlieg ik van Amsterdam naar Paramaribo, waarbij ik op 20 april weer terug vlieg vanaf Rio de Janeiro. Ik heb dus 5 maanden de tijd om van Paramaribo naar Rio te komen en eigenlijk is alles daartussen blanco. Ik heb een begin waar ik kan overnachten en verder bekijk ik daar ter plekke waar ik een beetje heen kan en hoe. Wat ik het liefste wil is door de binnenlanden gaan. Verder ben ik zeer flexibel en is het ook afhankelijk wie of wat er op m’n padje kom, wat bepaald hoe ik ergens naartoe ga. Ik ben dus ook bereid om naar de omringende landen te gaan zoals Peru of Frans-Guyana of Bolivia enz. Zolang ik maar iets voor de 20e april in Rio de Janeiro ben. Het lijkt me leuk om met andere flexibele en avontuurlijke reizigers een stukje samen op te trekken die al tevreden zijn met een hangmat en wat voedsel en drinken. Of heb je advies of tips met betrekking tot overnachting, bijzondere plekken of welke vorm dan ook wat kan helpen, alles is welkom. Ik zit wel met een beperkt budget. Ik hoor het graag! Groetjes Justin

Hoi Justin,

Dat klinkt goed!
Houd rekening met het feit dat de afstanden wel heel groot zijn.
Ik zelf heb gekozen voor Brazilie, van half november tot begin februari. Startend in het noorden, de oost kust af, af en toe uitstapjes richting binnenland en of eiland en eindigend in Rio met carnaval. Ik had hetzelfde gevoel als jij: “go with the flow” maar door de enorme diversiteit van natuur en landschap wil ik toch wel graag met zekerheid een aantal dingen gezien hebben, en is er wel een soort van route ontstaan met daarin alle ruimte en vrijheid om uit te wijken en/of te blijven. Qua reizen/overnachten ook erg laid back zolang binnen het budget. Wie weet kunnen we onderweg ergens samen een caipi of kokosnoot drinken :wink:

Groetjes, Nyske

Heey Nyske,

De trip die jij gaat maken klinkt ook zeer aantrekkelijk! Je gaat er ook alleen vandoor?
Ik ben ondertussen ook langzaamaan eens aan het kijken van goh, wat wil ik in ieder geval gaan doen. Alleen weet je van te voren niet wie of wat je gaat tegenkomen. Het lijkt me erg leuk om eens een drankje te doen, alleen wordt dat hoogstvermoedelijk wat lastig, gezien het feit dat ik pas na een aantal maanden in Brazilie ben en jij er ondertussen al weer vandoor bent. Mag ik eens vragen, op hoeveel heb jij ongeveer gerekend wat betreft het budget per dag/week? Op welke datum vlieg je? Doeg,

Je hebt gelijk! komt zoals het komt natuurlijk! Ik heb een grove berekening gemaakt en verwacht in het totaal zo n 6000 euro nodig te hebben voor ong 2,5 maand, ik wil dan ook redelijk wat zien en hier zitten vluchten en busvervoer bij ingerekend. Laat je hier niet door ontmoedigen,want volgens mij is brazilie duurder in verhouding met de omliggende landen. Die mij ook interesseren! Moet nog boeken deze week, ben qua reisdata erg flexibel! Waar had jij ong op gerekend? Jammer van die kokosnoot :wink:

Heey, dat is een vlotte reactie :wink:
Je hebt in ieder geval wat meer te besteden dan ik. Ik heb gemiddeld ongeveer 700,- per maand om uit te geven. Dit komt uit iets meer dan 20,- per dag. Ik weet het, het word wat krap maar ik heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt en dit is allemaal minimaal, want waarschijnlijk heb ik iets meer dan 700,- om uit te geven. Dan moet ik zeggen dat ik wel de ticket al betaald heb en de vaccinaties die verplicht waren. Bovendien verblijf ik de eerste weken in Paramaribo bij Stichting Unu Pikin voor 135,- per maand. Dus de eerste maand bespaar ik al aardig wat uit. Maar zoals ik zei, ik heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt. Waarom heb je gekozen voor Brazilie? Want die kokosnoot kan dan nog steeds ;). Ging je nou alleen dan eigenlijk of met iemand samen? Doordat ik ook door Brazilie moet heb ik ook langzaamaan eens bekeken wat ik daar allemaal wel graag zou willen zien en op de binnenlanden na, lijkt het me ook erg tof om de Pantanal te zien. Wat heb je je zoal bedacht om naartoe te gaan en te overnachten?

Leuk! Wat is dat precies voor stichting? Idd, voor Brazilie misschien wat krap, maar voor de rest zal het te doen zijn!
Haha, ik vertrek alleen idd. Alleen reizen bestaat niet, toch? :wink: Ja Brazilie, ik had eerst de focus op Zuid-Amerika, maar kwam op zoveel bezienswaardigheden uit in Brazilie. Bovendien wil ik behalve cultuur snuiven, natuurlijk schoon bezichtigen en het land zien, ook echt graag een beetje relaxen, vakantie houden en evt surfen op het strand. En daar schijnt de noord-oost kust perfect voor te zijn! Het idee nu is om te starten in het noorden (Belém). Vanuit daar het eiland Lencois Maranhenses, Jericoacoara, Fortaleza, Natal, Fernando de Noronha, Pipa, Olinda, Salvador, Morro de Sao Paulo, Chapada Diamantina, Ilha Grande, Pantanal, Curitiba, Igauca Falls en Rio. Vervoer zoveel mogelijk per (nacht) bus en indien noodzakelijk per vliegtuig. Ik zit nu te twijfelen over een airpass. En krijg net te horen dat verblijf met oud & Nieuw bizar duur zijn, evenals Carnaval… Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft? En/of aanvullingen of tips? Wanneer vertrek je precies Justin?

Heey goeiedag :slight_smile:
Ondertussen heb ik ook iets meer opgezocht van beide landen en in Brazilie kan je je volgens mij maandenlang vermaken als je daar de tijd en geld voor hebt, want er zijn ontzettend veel prachtige dingen te zien. Zelf zou ik graag de Pantanal willen zien, want wat ik heb begrepen kan je daar heel veel dieren zien en bovendien is het nog een mooi gebied ook als ik dat zo eens zag. Mocht je de mogelijkheid zien dan is de Iguacu watervallen op prachtig iets om te zien. Ik vertrek 13 november naar Paramaribo waar ik dus de eerste 4 weken ongeveer hoogstvermoedelijk zal verblijven en vanuit daar eens kijken hoe ik naar beneden kan gaan. Wat ik zei, ik heb nog niet echt plannen dus is alles mogelijk ;). Is dit de eerste keer dat je zo’n trip gaat maken? Wanneer vermoed jij dat je ervandoor gaat?