Mijn partner en ik willen volgend jaar eerst naar Vietnam om vervolgens via Hanoi naar China te gaan.
Mijn eerst vraag is waar we het beste Panda’s in het ‘wild’ kunnen zien?
Ik las iets over de omgeving Chengdu waar je ook reservaten heb, iemand hier ervaring mee?
Daarna willen we door naar Peking, mijn vraag hierover is of we het beste per vliegtuig of trein van Hanoi naar Chengdu en Peking kunnen reizen?
Wat is naar jullie mening het beste in prijs/kwaliteit verhouding?
Chengdu is de beste optie voor Panda’s. Je kunt een tour regelen via je hostel. Chengdu heeft meerdere goede hostels die ook privekamers hebben. En Engelstalig personeel.
Chengdu naar Beijing is een grote afstand en kun je het beste per vliegtuig doen. Eventueel eerst naar Xi’An vliegen en daarna een nachttrein nemen.
Sluit me bij Johan aan. Chengdu is het beste voor panda’s, en dan de reservaten. Ze écht in het wild tegenkomen is nagenoeg onmogelijk. Verder zou ik het vliegtuig pakken, tenzij je onderweg van Chengdu naar Beijing nog wat andere plekken wil bezoeken.
Oke dan is de keuze waar we panda’s willen zien snel gemaakt.
Ik las ook ergens dat je er eventueel een dag vrijwilligerswerk kan doen, ik kan hier helaas weinig over vinden jullie enig idee??
We hebben besloten om naar vliegtickets te kijekn van Chengdu naar Beijing maar is het vanaf Hanoi naar Chengdu wel te doen met eventueel trein?
Ik lees hier verschillende verhalen over.
Het kan lastiger zijn om een visum te krijgen voor China wanneer je per trein het land binnenkomt (of verlaat). Ze willen graag dat je kunt binnenkomst en vertrek kunt aantonen en dat gaat het beste met vliegtickets.
Je hebt ook een paar hotel/hostelboekingen nodig voor het Chinese visum.
Meest eenvoudig lijkt mij vliegen op Guangzhou en vanaf daar vliegen op Chengdu. Treinen kan ook, dat is een lange rit. Dan is het leuker om onderweg nog wat andere plaatsen aan te doen. China bestaan niet alleen uit Panda’s en Beijing…
Ik heb 10 reizen door China gemaakt en ben nog niet uitgekeken…
Vietnam Airlines vliegt direct van Hanoi naar Chengdu. En dat is inderdaad the place to go voor Panda’s. In Chengdu kunnen alle hostals dat regelen. Zelf vind ik Sams guesthouse (de beste ligging vlakbij Mao plein (metro), peoples park en het eindpunt van de luchthavenshuttle) een aanrader. Vriendelijke staf. Maar het is niet overal heel schoon als je dat heel belangrijk vindt. Er zijn kamers in het nieuwe gebouw en (sfeervol, maar oud en met wat gebreken soms) kamers in het oude gebouw. Mooie tuin, goede sfeer.
Ik heb ook goede ervaringen met Holly’s hostal en een paar andere, maar de ligging van Sam’s is niet te overtreffen.
Ik las bij algemene info op deze site dat je zelfs al vanaf een dag vrijwilligerswerk kan doen bij het panda reservaat. Op internet zie ik staan vanaf minimaal 2 weken.
Iemand die hier toevallig meer over weet?
In de dierentuin van Beijing hebben ze ook panda’s, als je per se panda’s wilt zien. Ik ben nog niet naar de dierentuin in Beijing geweest maar er zal niet veel verschil in zitten met de Panda Research base in Chengdu, behalve dat ze er bij de laatste meer hebben.
Voor CNY 2000,- kon in Chengdu met een panda op de foto, ik lees dat dit nu niet meer mogelijk is. In Chengdu ben ik een keer iemand tegengekomen die daar vrijwilligerswerk had gedaan en die zat er volgens mij twee weken.