(origineel bericht op be-more.nl)
Pancakes with a dissert, a stolen car!!!
Nou nu gaan we alweer de tweede week in, goh wat gaat dat toch snel zeg! Ze zeggen toch altijd; time flies when you are having fun! Jaaah engels word al wat beter bij mij… Nou hou je maar weer vast, want in 3 dagen tijd heb ik alweer genoeg mee gemaakt!!
Zondag 21 augustus;
zijn we lekker met zn drietjes naar het strand gegaan, het was heerlijk weer… Maar je kan helaas niet in de zee zwemmen omdat de golven wel erg hoog zijn… Maar ja het water was ook wel een beetje koud daarvoor…
Maandag 22 augustus;
Vanmorgen ging de wekker weer om 6uur, had vandaag slecht geslapen… dus kon moeilijk mijn bedje uitkomen! (nou wat blijkt, ik praat echt in mijn slaap… Volgens mij mede vrijwilligers had ik het over een kindje en ik zei in het engels; please quiet en dan de naam of het kind…)
Vandaag de kids weer naar school gebracht, ik ben echt slecht in het onthouden van de weg naar alle scholen toen, maar goed ik leer het vast wel in de komende weken die komen gaan…
Daarna de kleintjes naar de soort van “peuterspeelzaal” gebracht. Om 10 uur ben ik met het autische kindje naar school gegaan, want ze heeft gewoon 1 op 1 begeleiding nodig… Maar de vorige vrijwilligers wouden niet met haar naar school, maar ik vind het wel belangrijk… Dus doen wij het wel!
Het is echt een heel klein schooltje, er staan wat tafeltjes… Ze gingen eerst kleuren, daarna in een kringetje zitten en een liedje zingen volgens mij iets van smakelijk eten en nog een liedje voor GOD… Daarna aten ze popcorn en wat drinken… Daarna mochten ze spelen!
S’middags alle kinderen van school weer opgehaald, luiers, drinken, koekjes en spulletjes om mee te spelen mee in de auto… en hoppa op naar het strand! Met 5 kids!
Ze vond het echt helemaal geweldig, geen 1 kind heeft gehuild op het strand:)! Toen we thuis kwamen hebben we de kids gelijk f in bad gedaan pyama aan het dan lekker warm eten!
Ik was wel heel erg benieuwd wat de kids allemaal hebben mee gemaakt dus heb het gevraagd aan aunty Tabile;
<u>- Kindje T met autisme(4jaar);</u> is verkracht en ze is achter gelaten door haar moeder op Isiaiah, ze woont hier nu al 3 jaar!
<u>- Kindje B (3 jaar);</u> haar moeder heeft een auto ongeluk gehad & heeft het niet overleefd… haar familie wou niet voor haar zorgen, dus is ze naar Isiaiah gebracht… Ze heeft nog een broer van 10 jaar en hij zit in een tehuis, binnenkort word zij ook naar dat tehuis gebracht.
<u>- Kindje R (1 jaar & 2 maanden);</u> haar moeder stond te bedelen op straat ze zat de hele dag op de rug van haar moeder.
<u>- Kindje K (1 jaar & 5 maanden);</u> haar moeder gebruikte drugs toen ze nog aan de borst zat, dus ze is een drugs baby en moest afgekickt worden! Ze zit er eindelijk weer wat beter uit, maar ze is wel erg klein!
<u>- Kindje A (3 jaar);</u> haar moeder loopt hier ergens rond, ze heeft haar nog maar 1x bezocht sinds ze bij Isiaiah zit… Maar ze is nog niet als adoptie opgegeven!
<u>- Kindje S (bijna 6 maanden);</u> Zijn moeder is 15 jaar en verkracht door haar eigen vader!! Ze wou wel voor het kind zorgen, maar de familie accepteerd het niet!
<u>- Kindje D (3 maanden);</u> de moeder wou hem op de 2de dag al niet meer, dus hij is gebracht bij Isiaiah!
<u>- De zulu’s (broertje&zus);</u> de moeder vond de kinderen leuk toen ze klein waren, nu word het haar te veel! Ze worden ter adopie afgestaan!
Ik schrik hier echt enorm van, maar het schijnt gewoon normaal te zijn in Zuid-Afrika! Ze hebben het hier goed, ze moeten misschien wel in een hokje van 2 bij 2 zitten spelen, maar wie weet hoe ze anders hadden geleefd? Ik probeer gewoon zo veel mogelijk met de kinderen te gaan doen, zodat ze zo min mogelijk in dat hokje hoeven te zitten! We hebben al een planning gemaakt, maar door wat er gisteren is gebeurt doen we het vandaag rustig aan! Morgen weer een dag, en ik heb natuurlijk nog heel veel dagen…
Dinsdag 23 augustus:
Een kindje hier zit ook op ballet, dus we moeten haar de dinsdag en vrijdag rond half 3 naar ballet brengen! Ze heeft een balletvoorstelling op zondag 11 september, daar ga ik zeker naar toe om dat te gaan kijken, lijkt mij erg leuk:)!
We hebben vandaag pannekoeken gebakken, wel 3 uur lang! De kinderen zaten echt te bunkeren, ze vonden het heerlijk! Maar de kids waren wel erg druk & enthousiast… Wel erg vermoeiend allemaal… Normaal gesproken gaan we om 6uur al naar huis, maar dit keer was het een beetje uitgelopen en was het inmiddels al half 8 geworden… Manon had vandaag nachtdienst dus die bleef hier… Ik pak de auto sleutels en loop samen met Anne naar de auto toe en wat gebeurde er toen…
WHERE IS THE CAR???!!! Wat bleek nou hij was gesloten!! Rond half 10 was de auto gelukkig weer gevonden, want anders hebben we echt een HEEL groot probleem! vandaag zijn de kleintje gewoon op het project en de grote zijn door anderen naar school gebracht, wij doen dat normaal gesproken!
En mijn mooie camera ligt nog in de auto… Baal er echt enorm van, want ik weet zeker die ligt er echt niet meer in! Morgen mogen we als het goed is de auto weer ophalen, maar de auto moet eerst helemaal weer naar gecheckt worden of alles er nog wel onder zit etc…
Dus we hebben vandaag met zn 3tjes hier op het project geslapen, omdat we het niet echt nog vertrouwen in ons vrijwilligershuisje, omdat de sleutels van ons vrijwilligershuisje in de auto ligt! Heb vandaag slecht geslapen!
Dikke kus, Aunty Ilona