Hoi,
per 1 september vertrek ik naar Midden-Amerika, maar ik weet nog niet precies hoe lang ik daar zal blijven. Daarom weet ik ook niet hoeveel malariapillen ik op vooraad moet hebben. Het zou dus handig zijn als ik ze (deels) ter plaatse aan kan schaffen, maar ik heb nog niemand gevonden die mij met zekerheid weet te zeggen of Paludrine (een handelsnaam is volgens mij Aralen) te koop is in de Midden-Amerikaanse landen.
Het zou mij heel goed uitkomen als iemand dit wel weet te bevestigen of ontkrachten!! Dus als iemand het weet, dan hoor ik het graag!
Groetjes, een bijna-reiziger ![]()
ga eerst goed na of je deze pillen werkelijk nodig hebt, omdat je gaat reizen in gebieden waar misschien helemaal geen malaria meer voorkomt. Zo is in Costa Rica malaria bijna niet meer aanwezig, of je moet ergens aan de caraibische kant in de oerwouden gaan verblijven.
Hier in midden amerika komt knokkelkoorts veel meer voor, maar daar is geen preventief medicijn voor. Deze mug is overdag actief en zorg er dus voor dat je je zelf goed insmeert met antimuggen olie of Deet. De mug komt met name voor in gebeiden waar het met de hygiene minder is gesteld. De larf van de mug groeit op in stilstaande kleine poeltjes water, bijvoorbeeld in een leeg blikje, oude autobanden enz.