palu-lore lindu-lake poso-togean islands

Hoi,

Ik neem deze Indonesië reis mijn ouders mee. En omdat ze wat meer vastigheid willen heb ik wat vragen over het reizen in sulawesi.

1. Kan je vanuit palu een dag trip doen naar lore lindu?.
  2. Zijn er guesthouses in de buurt van lore lindu?
  3. Is Lake poso de moeite waard?
  4. Kan je vanuit Lake poso naar de togean islands met privé chauffeur?
  5. Kent iemand leuke lodges in palu,Lake poso en togean?

Hallo,

Mijn ervaring is dat het Lore Lindu NP het beste verkend kan worden te voet. Dit betekent wel dat je hiervoor aan 1 dag niet genoeg hebt. De Bada vallei bijvoorbeeld bereik je via Gimpu om vervolgens naar de bekende megalieten te wandelen. Dit is echter een trekking van meerdere dagen. Overigens wel heel uniek. Je overnacht dan in primitieve tentjes. Persoonlijk vond ik het Posomeer geen hoogtepunt op Sulawesi. De omgeving is zeker prachtig, maar op Sulawesi zou ik eerder Tana Toraja, Mamasa of Tangkoko NP aanraden. Hier vindt je leuke guesthouses vanwaar je prachtige wandelingen kunt maken in de natuur en onder andere het beroemde Tarsius diertje kunt spotten. Vanuit Tentena (bij het Posomeer) kun je naar Ampana reizen om daar de boot naar Togean Islands te nemen. Je dient dan wel een nacht in Ampana te verblijven om de volgende dag de ferry te nemen. Wil je meer informatie of een programma met een privé chauffeur, neem dan contact met mij op.