Hallo,
Wij gaan volgend jaar (dec 2014 en jan 2015) naar Nieuw Zeeland en willen eindigen op een mooi eiland in Thailand.
Wie kan mij tips geven?
Ronald
Hallo,
Wij gaan volgend jaar (dec 2014 en jan 2015) naar Nieuw Zeeland en willen eindigen op een mooi eiland in Thailand.
Wie kan mij tips geven?
Ronald
Hoi Roland,welkom op wereldwijzer!
Zou je dat wel doen op vakantie gaan naar Thailand?
Voordat je het weet raak je aan dit prachtig land verslaafd! (zelf kom ik daar al van 1980,heb ondertussen al zo’n 67 keer geweest)
Nou mooie eilanden genoeg in Thailand,zoek je het kortbij Bangkok,dan kan je met de bus naar het eiland Koh Samet (2:30 uur rijden) je stopt in Ban Phe daar neem je de overzetboot die er 30 minuten overdoet om het eland te bereiken. (als je daar eventueel naartoe gaat,doe dat liefst in de week !!
Omdat er niet veel toeristen rondlopen,in het weekend kan het wel heel druk worden,vele thaise mensen komen daar een weekendje naartoe om uit te rusten,met als resultaat alle guesthouses zijn praktisch volzet.
Zoek je het wat verder bevoorbeeld Koh Samui,dan kan je met Bangkok airways vanuit Bangkok dit eiland bereiken (1 uur /30min vliegen)
Voor je vervoer naar Koh Samui kun je vanaf Suvarnabhumi International Airport te Bangkok met Bangkok Airways en Thai Airways een rechtstreekse vlucht nemen. Bangkok Airways vliegt per dag 15 keer op Koh Samui en Thai Airways 2 keer.
Andere optie is de trein nemen vanuit het Hua Lamphong Railway Station te Bangkok,daar vertrekken dagelijks diverse treinen naar het zuiden van Thailand. Op het treinstation te Surat Thani (ligt circa 10 km van de stad) dien je uit te stappen en de bus of taxi naar de pier van Donsak te nemen. Donsak ligt op zo’n 40 km van Surat Thani en vanaf hier vertrekken de veerboten (Raja Ferry en Seatran Ferry) naar Koh Samui.
Wat je beslist moet bezoeken is de Samui Aquarium & Tiger Zoo !!
De onderwaterwereld van in dit Samui Aquarium van Koh Samui is een waar paradijsje. Alle kleurige exemplaren van de exotische vissen worden er vertegenwoordigd. Daarnaast zijn er roggen, haaien, schildpadden en zeehonden te bewonderen. In de Tiger Zoo vind je Bengaalse Tijgers met hun jongen.
Zo verdere antwoorden op je vragen kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum hier op wereldwijzer!
Groet,georgessiam.