Je kunt beter duiken op Bohol dat ben ik met iedereen eens maar dat Alona beach een beter strand is dan white beach op Boracay ben ik niet mee eens. Beide stranden zijn mooi, Boracay is wat groter en het strand is ook iets breder,zeker als je van Willy´s rock naar achteren loopt richting Friday´s. Panglao is wat rustiger, minder accomodatie geeft ook minder toeristen maar dat het strand daar mooier is dan Boracay, zeker niet. Of je moet een ander stukje strand bedoelen dan Alona beach.
Voor het duiken zou ik zeggen, Bohol, Malapascua en Negros. Strand is voor mij nog steeds Boracay ondanks de drukte.
Overall voor een geslaagde vakantie: Bohol.
Om te voorkomen dat half Filippijnen door buitenlander gekocht zou worden, kun je als buitenlander niks bezitten in Filippijnen. Staat gewoon in de wet daar ,als je niet de filippijnse nationaliteit heb mag je geen grond of huis kopen daar. Ik vermoed dat dit een van de meest ontdoken wet daar is, naar schatting is een kwart van alle kleine beachresorts in handen van buitenlanders. simpelste manier om de wet te ontduiken is de grond gewoon op naam van je filippijnse vriend of vriendin of partner te zetten. Is ook de makkelijkste manier om je grond weer kwijt te raken,loopt je relatie stuk,ben je ook je grond kwijt,want je hebt als butenlander geen poot om op te staan.
Aai, dat is wel echt een koopje inderdaad… jammer genoeg heb ik geen filipijnse vriendin dus wordt dat wel lastig, haha! Wel bizar dat je een stukje paradijs kan kopen voor 3euro per m2… het intrigeert zonder meer, maar ik denk dat we het met vakanties moeten doen. ik snap die wet dan ook wel.
Voor mensen die plannen hebben richting Palawan te gaan , in het reismagezine Columbus stond een tijdje terug een special over palawan. Het betreffende nummer is nog wel na te bestellen. hele mooie reportage met schitterende foto,s http://www.columbusshop.nl/Editie-14-p-16136.html