palawan borneo

hey trotters,

ik zoek informatie om van Palawan naar Kudat (borneo) te reizen. weet iemand of de oversteek mogelijk is per boot?
en moesten jullie beschikken over andere avontuurlijke en leuke info, just shoot :slight_smile:

thanks a lot vr je antwoorden
greetz
K

Alles is mogelijk ,helaas niet legaal. Er is geen officiele bootverbinding tussen Palawan en Borneo. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan, als je naar het zuidelijkste deel van Palawan reist, Balabac eiland is daar altijd wel iemand berijd om je met een boot naar Borneo te brengen.
Ik weet ook niet of de kustwacht erg aktief is in het gebied of niet, en wat de gevolgen zijn als je gesnapt word bij een illigale oversteek.

Iets te avontuurlijk misschien ? deze oversteek.

Ander probleem waar je tegenaan loopt is dat je geen exit stempel krijgt voor de Filipijnen, en geen entree stempel voor Maleisie. Met dat eerste kom je misschien nog wel weg, maar als je Maleisie weer wilt verlaten (op een legale manier) dan heb je toch écht een entree stempel nodig.

Had ik nog niet eens aan gedacht aan die entree stempel van maleisia, ook daar is vast weer illigaal aan te komen,maar zo blijf je bezig. De route Palawan -Borneo word vooral gebruikt door mensen die Filippijnen niet op legale manier kunnen verlaten of binnenkomen. Ik zou er gewoon van afzien. Vanaf Zamboangacity kun je wel legaal naar Borneo (Sandakancity)