Hoe van Sabah naar Palawan?

In februari doe ik een backpackerstocht door oost-maleisie, ik wil graag ook de St.Paul subterranean undergroundriver op het eilandje Palawan dat net boven Sabah ligt bezoeken hoe reis ik hier vanuit Sabah heen? Vliegverbindingen heb ik nog niet gevonden,weet iemand of er een bootverbiding tussen beide eilanden is?

Hoi Maria, nooit gedacht dat jou vraag van hoe kom ik van het ene eiland naar het andere zo moeilijk te beantwoorden zou zijn. Ik moet je teleurstellen ,want ik heb geen enkele rechtstreekse verbinding tussen beide eilanden kunnen vinden, wel kun je via grote omweg van Sabah naar Palawan, zowel vliegen als Ferryboot. South-eastasians airlines www.flyseair.com heeft volgens hun site in het siezoen vluchten vanaf Sandakan,en kun je via via wel op Palawan geraken. Met de boot www.weesamexpress.com kun je ook vanuit Sandakan vertrekken en kom je in Zamboanga terecht. Dus beide verbindigen zijn verre van ideaal, eventueel zou je een lolale visser op Sabah kunnen vragen je te brengen,maar dat zal wel prijzig worden .

ik had zelf nog een mailtje naar het ministerie van toerisme gestuurd met mijn zelfde vraag, en die komen inderdaad met het zelfde vehaal, geen rechtstreekse verbinding tussen beide eilanden, in verband met smokkelgevaar van allerlij goederen en illigaal gekapt hout. Lijkt mij een onzinverhaal, of is het echt zo? Wie van de maleisie kenners weet dit?