Heeft er iemand ervaring met de reisweg over land van Tanjung Selor naar
Sangatta?
In Augustus en September hebben we een reis gepland over land en langs
deze reisweg.We vinden er echter maar weinig informatie over terug er zouden
bussen rijden en de reistijd zou 15 uur bedragen.Heeft hier al iemand dit traject
afgelegd.
Borneo is het Maleisische deel van het eiland. Het Indonesische deel heet Kalimantan.
Ik heb geen ervaring met het traject wat je beschrijft. Als ergens staat dat een reistijd 15 uur bedraagt, moet je niet raar opkijken als het 20 uur wordt. De bussen stoppen meestal wel ergens waar je wat kan eten en drinken, en soms komen er verkopers de bus in. Ik heb zelf ook altijd wel wat bij me.
We gebruiken dus trotter en lonely planet, er is echter weinig concreets over
teug te vinden. Het zou dus meegenomen zijn moesten we hier iemand tegenkomen die ons over dit deel wat info kan verstrekken.
We vertrekken dus in Augustus met air asia(?) Ik wil zeggen onze ticketten
zijn toch betaald. Mijn vrouw en zoon hebben dus eerst een duikvakantie
gepland op Sipadan en Mabul, pas nadien gaan we rondtrekken.
We waren eerst van plan om Papoea erbij te nemen maar dit komt duur uit;
We blijven dus op Borneo en Kalimatan .De Maleisische kant hebben we al eens bezocht, dus we wensen nu de Indonesische kant te verkennen.
Als er iemand op dit forum ervaring heeft …alle tips en advies welkom.
Is de grens tussen Maleisisch Borneo en Kalimantan open voor toeristen? Kun je daar een visum on arrival krijgen? Soms is dat niet mogelijk, en kom je vanaf Sipadan niet overland naar Indonesie. Ik zou je vraag op het Lonely Planet forum posten voor actuele informatie, en het ter plekke ook goed navragen.
Zover hadden we nog niet gedacht.Dit is misschien de reden dat er geen informatie over terug te vinden is.
We hebben trouwens nog niets geboekt uitgezonderd de tickets en de duiken.
Misschien steken we gewoon over naar Sulawesi; dit zou moeten lukken met
de ferry s