Pakse

Hoe reis je het beste van Pakse naar Siem Reap over land?
Wie weet dat?

Dag Bert,

Ben je inmiddels in Laos geweest? Ik zit nl met dezelfde vraag om vanuit Pakse naar Cambodja te komen en kan hierover in de Lonely Planet niet heel makkelijk een duidelijke instructie vinden, dus zou blij zijn als je me verder kan helpen…

Thanks alvast!

Gr Sander

Ik weet niet of de info up-to-date is, maar onderaan staat info:

Johan

Ik heb dat destijds gevlogen, aangezien de wegen daar door regen onbegaanbaar waren geworden.
Ik meen mij te herinneren dat dit met het openbaar vervoer ook mogelijk is.

Dank je wel Martin, ik ga eens kijken!!

Ik weet wel dat je vanaf 4000 eilands door kunt reizen naar Cambodja. Met de boot en de bus. Wij hebben dit zelf niet gedaan, dus kan je niet vertellen hoe het was. Dus neem aan dat het ook vanuit Pakse kan. Er is heel weinig te vinden over het openbaar vervoer in Laos jammer genoeg. Maar je kunt bijna van iedere stad naar een andere stad ook naar Vietnam en Cambodja. Het zal je wel een hele reisdag kosten. Ik heb helaas geen foto waar de bustickets/verbindingen opstaan.

Mocht je willen vliegen zou ik met de bus van naar Ubon Ratchathani gaan en van daaruit Via Bangkok naar Siem Riep vliegen. Met Air Asia of Nok Air kun je goedkoop vliegen.

Succes ermee groetjes Ingrid

Ik zou vanaf Pakse naar 4000 islands met de bus gaan. Ik ben zelf vanaf 4000 islands met de bus tot aan de grens naar Cambodja gereisd, daar ben ik uitgestapt en de grens overgelopen. Bijna alle toeristen blijven in de bus zitten en hebben een ticket gekocht die hen to Siem Riep brengt, echter heb ik veel verhalen gelezen en gehoord dat die reis veel langer duurde. Daarnaast toen we aan de grens stonden betaalden de toeristen in de bus zonder dat ze het wisten meer voor een visum dan mij. De buschauffeur stak ook een deel winst in zijn zak. Aan de andere kant van de grens stond een klein busje van een andere maatschappij waar ik over had gelezen. Wat veel mensen niet weten is dat er een nieuwe geasfalteerde weg is aangelegd tussen Siem Riep en Stung Treng. Met dit busje zijn we naar Stung Treng gereden, daar hebben moesten we betalen en op de veerboot gewacht. Na de vaartocht wederom in een busje en aan 1 stuk door naar Siem Riep gereden over de nieuwe weg. Goed verzorgd, arico en flesjes water.

Goede info Globe Trotter! Welke maatschappijen waren dat?

Vanuit Pakse zijn er zeker mogelijkheden om naar Sieam Reap te gaan dus. Er zijn ook diverse tourbureautjes die je een ticket kunnen verkopen en daar geraken is dus geen probleem vanuit Pakse.

Ik lees net dat het asia van transfer heet maar ik had toendertijd zelf geen idee. Er stond een man met een klein wit 10 persoons busje die een bordje ophield. Ik heb de informatie zelf van tripadvisor afgeplukt en ben zo gereisd. Ik heb deze site gebruikt: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1082249-i16467-k7183609-Transfer_from_border_of_Laos_to_Siem_Reap-Don_Det_Champasak_Province.html Je kon ook met de bus tot aan Stung Treng gaan zolang je maar naar de River Guesthouse gaat want daar verkopen ze de tickets om over de nieuwe weg te gaan. De tickets kosten omgerekend ongeveer 23 dollar en daar zat dan ook de veerpond bij. In Siem Riep wordt je daarnaast ook goed opgevangen. Kleine kanttekening is wel dat de veerpond aan 1 kant niet aan de kant aanlegt maar in het water waar je dus ongeveer 50 meter door het water moet waden (kwam tot de knie) om bij de pond te komen. Is goed te doen en weer een leuk verhaal om thuis te vertellen!:zon02:

Leuk en interessant om te lezen! Ik heb een jaartje in Pakse gewoond en ben er over 2 weken weer, maar dit wist ik niet omdat ik al lang niet meer in Cambodja geweest ben. Altijd fijn om dit soort informatie te lezen.

Bedankt! Kop chai lai lai!

Graag gedaan! En alvast veel plezier maar dat zal wel lukken denk ik!:wink:

Dat gaat zeker lukken. Bedankt! Kop chai lai lai :chin: