siem reap naar Pakxé laos

Wat is de beste manier om van Siem Reap naar Pakxé in Laos te komen. is het mogelijk aan de grens een visum te kopen of kan je dat beter in Bangkok of Phnom Penh doen? alle tips over Cambodja en/of Laos zijn welkom.

De makkelijkste manier is per vliegtuig($150), maar als je budget gebonden ben kan je de bus pakken vanaf SR, maar hou er rekening mee dat het dan een lange dag gaat worden.
Met de bus moet je iig een keer overstappen maar dat word wel redelijk begeleid de reis zal je denk ik wel een uur of 15 bezig houden.(ong $25)

Loop een reis bureautje in in Siem Reap en het komt allemaal goed :vak02:

Betreft de Visum mocht je in Phnom Penh zijn, kan je het beste in Phnom Penh regelen bij de ambassade $35 duurt 3 werkdagen. of $65 voor spoed (24 uur).
Bij de grens kan je een visum krijgen over land maar ik weet niet welke grensovergangen dat zijn.

Hartelijk dank voor je tips.

Graag gedaan, ik ga proberen dit forum wat meer inhoud te geven door er regelmatig op te kijken en info te geven van wat ik weet.

Dit forum bied nog niet zo heel veel info zag ik.

voor meer info kan je altijd vragen hier en zal proberen het zo goed mogelijk te beantwoorden.

1 like

Dat zou heel fijn zijn. ondanks dat ik veel boekjes lees, zit ik vol vragen en ik vind het best spannend binnenkort 8 weken met mijn man (beiden 65+) op eigen gelegenheid door Cambodja , Laos en de Isaan in Thailand te trekken.

Dat is een mooi avontuur, ik ben zelf (nog) niet in Laos geweest en Isaan is eigenlijk het enige wat ik nog in Thailand moet gaan bekijken maar betreft Cambodja kan je me alles vragen en zal ik met alle plezier helpen.

Ik neem aan dat jullie beiden al enige reis ervaring hebben?

Dank je wel. we zijn samen al door China/Nepal/India/Thailand en Indonesië getrokken, dus we hebben wel wat reiservaring. Graag maak ik van je aanbod gebruik als er nog vragen zich voordoen.
groet,
wilma