Ik wil een gebruikte notebook en een gebruikte telefoon naar Malaybalay versturen.
via DHL en andere bedrijven kom ik op kosten die hoger zijn dan de waarde van de te verzenden apparatuur.
Weet iemand een betaalbare oplossing? Of zijn er mensen die naar De Filipijnen reizen binnenkort en het pakket daar kunnen versturen?
Uw info zie ik gaarne tegemoet.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Klopt DHL en andere koeriersbedrijven zijn duur, moet je eigenlijk alleen voor documenten gebruiken die bedrijven. Ik weet zo snel ook geen oplossing, want voor een balikbayandoos is het te weinig spullen alleen notebook en telefoon. Als je nog meer spullen heb , die men daar kan gebruiken, kan je een bb -doos overwegen, die zijn 250 liter inhoud en kost naar Malaybalay 130 euro, en duurd 2 maanden.
Als iemand het voor je mee wil nemen , kan ook en dan daar met LBC http://www.lbcexpress.com/ versturen , kost niet zoveel
als ik imigreer naar de philf zou ik graag men lucht buksen en ook verzameling zwaarden willen opsturen iemand en idie hoe dit legaal te doen want ik heb er geen idie van het zijn meest van emotionele waarde daarom dat ik ze niet graag zou achterlaten
Het klopt wel dat DHL, verbonden met LBC (=tie up partner) op de ph erg duur zijn, ca 80-120 euro per kg, maar ze zijn ook erg goed en er raakt nooit wat zoek en dat is bij al die andere goedkopere vaak wel het geval. Ook is DHL relatief snel, zit de douane mee dan duurt het 2 (werk)dagen, zit de douane tegen of is het vliegtuig vol dan kan het tot twee weken (kalenderdagen) duren.
Nee ik heb geen aandelen bij lbc/dhl, maar ik spreek uit ervaring, bij andere aanbieders raakten spullen zoek en kwamen nooit aan. Tip: verstuur nooit documenten anders dan met LBC ( of DHL, of TNT) en dan ook nog ´registred´ (aangetekend), want dan ben je er tenminste zeker van dat je papieren niet zoek raken!
Ik heb toch al een paar BB verzonden met menig organisatie…
Wij werken momenteel als ik wat reclame mag maken met “Ribex”, nog nooit problemen mee gehad.
Gaat van deur tot deur en kosten ons voor Mindanao maar 120€. Soms is er ook nog voordeel bij bepaalde periodes in het jaar.
@Dutchman is je GSM nog in Malaybalay geraakt… hebben er ook nog een tijdje verbleven (Bukidnon province), weinig te beleven buiten het Kaamulan festival in februari.