Balik Bayan Box

Ga je naar de Filippijnen en wil je eigen spullen eerst naar daar opsturen of naar de Familie van je partner dan kunnen wij u de balik bayan service aanbieden.
Wij verzenden dozen (“door to door”)

Breng een bezoekje aan onze website voor meer informatie.

www.balikbayan.be :wereld:

Er is zopas een container met Balikbayan dozen vertrokken naar Manila, in het verleden deden wij dit als agent maar nu dus volledig onder eigen beheer onder de naam
ELJO Balikbayan BOX
www.balikbayan.be

Wij houden er aan om onze klanten steeds te informeren wanneer de boot vertrekt en aankomt en in welke periode de dozen ter plaatse door to door afgeleverd worden, wij hebben hiervoor een heel goede dienst.

Wij hopen u spoedig te mogen verwelkomen als één van onze klanten, elke maand sturen wij een container.

Groetjes,
Johan en Elvie

Gefeliciteerd Johan met het feit dat je nu onder eigen beheer werkt. Maar ik vraag me af hoe kun nu garanderen dat de dozen altijd meegaan en er geen dozen achterblijven. Stel er gaan 50 dozen in een container, maar je heb 55 dozen die verzonden moeten worden,dan neem ik aan dat je voor die 5 dozen die niet meer in de 1ste container passen geen 2de container gaat inzetten ? Hoe los je dat dan op ?

Is geen probleem dan kunnen die extra dozen afzonderlijk toch meegestuurd worden met het systeem dat ik werk, het kost dan wel voor die extra dozen wat meer maar ik zal dit zeker doen zodat telkens alle dozen op tijd weg zijn.
Ik heb liever een tevreden klant waaraan ik wat minder verdien dan een ontevreden klant die voor u heel slechte publiciteit maakt hé

Groetjes en bedankt voor uw bezorgdheid

Voor alle nederlandse klanten kan ik ons bedrijf promoten. We zijn al 10 jaar actief en groeien nog steeds. U kunt op dit moment dozen versturen naar de filippijnen voor maar € 79,- per doos. Dit tarief geld voor overal in de filippijnnen. We hebben inmiddels onze balik bayan service uitgebreid met een online webshop gespecialiseerd in oosterse produkten die u dan weer gezamenlijk met de dozen ophalen kunt laten bezorgen. Natuurlijk kunt u ook online produkten bestellen en deze worden dan voor € 6,75 bij u thuis bezorgt met een maximaal gewicht van 31,5 kilo. Kijk op www.phil4you.nl voor de balik bayan service in Nederland. Voor uw filippijnse/oosterse produkten kunt u terecht bij www.toko4all.nl

Geen appelen met peren vergelijken, hier een berekening voor manila.
jullie dozen zijn 158 liter inhoud de onze 192 liter
Prijs 3 dozen bij jullie is 163 euro bij ons 190 euro als je dit uitrekent kom je bij jullie aan 0,343 euro per liter te betalen en bij ons 0,329 euro per liter dus onze prijs van 95 euro per enkele doos lijkt duurder op het eerste zicht tegenover de 79 euro bij jullie maar eigenlijk zijn we nog goedkoper en hebben wij geen limiet van gewicht en komen de dozen snel en veilig aan we zenden elke maand een container.

Als u zich hiertegenover zet mag ik mij ook op deze manier verdedigen om alles toch wat uit te klaren voor de klanten, op het eerste zicht zou ik ook kiezen om voor 79 euro te verzenden maar als je er dieper op in gaat (wat de mensen normaal niet doen) blijven we de beste koop.

Daarenboven moeten wij heel goed opletten dat we niet steeds lager en lager gaan met die prijzen wil ik je nog meegeven, misschien goed voor de klant op heel korte termijn maar het transport naar daar en de verdeling van dozen kosten handenvol geld en de prijzen zijn daardoor al op het laagste niveau.
Nog lager gaan zou zelfmoord betekenen met faillissement tot gevolg en daar doe ik niet aan mee.

Uiteraard zijn er daar mensen die zogezegd alles in eigen beheer verdelen door hun familie aldaar maar ook die moeten betaald worden en leveren over het algemeen geen vlotte bedeling ter plaatse, wij werken met een professionele firma die ook dozen komende vanuit de vier windstreken verdelen met heel veel zorg, ze leveren heel goed werk en daar staat ook een prijskaartje tegenover.
Je betaald trouwens altijd voor geleverde kwaliteit en firma’s die het aan lagere prijzen leveren kunnen gewoonweg geen goede kwaliteit leveren.

Wij hebben ook agenten in Nederland en halen daar ook dozen op.
Alle informatie op www.balikbayan.be

In de eerste plaats is het nooit mijn bedoeling om jullie bedrijf in een ander daglicht te zetten, gewoon wat reclame maken kan geen kwaad. Wat de meeste bedrijven als grote fout hanteren in vergelijking met ons bedrijf is dat ze kijken naar het maximum gewicht van de dozen. Uw reactie is in mijn ogen niet terecht, u zou suggereren dat onze dozen budget zijn en dat wij geen service leveren. Iedereen die ons kent weet dat wij hier in Nederland de beste service leveren en wij hebben gewoon goede afspraken met transporteurs waardoor wij een goed tarief kunnen aanbieden. Bij ons is service heel belangrijk en daarom hebben een ook een beperking in het gewicht. Wat u uw klanten niet verteld is dat de dozen die zij gebruiken maximaal niet meer kunnen dragen dan 50 kilo. Natuurlijk kan er meer gewicht in gepropt worden maar het karton is daar niet voor gemaakt en geloof me wij hebben de beste kwaliteit karton in deze klasse. De dozen moet heel en goed aankomen in de Filipijnen, en de inhoud moet schade vrij aankomen. Een andere zaak waar u geen rekening mee houd is de arbeidsomstandigheden van de chauffeur’s die de dozen op moeten halen. Wij willen volgens de wettelijk regels doen en dan is het tillen van 25 kilo p.p. eigenlijk al niet meer van deze tijd. De nederlandse wetgeving staat niet meer toe, dus als jullie buiten de nederlandse wetgeving willen werken vind ik dat prima, maar ik heb ook nog een verantwoording voor mijn chauffeur’s. Het is grappig dat u alleen naar de prijs van Manila kijkt terwijl wij toch ook echt € 79,- rekenen waar u bijvoorbeeld € 130,- rekent voor Mindanao. Nogmaals het is niet mijn intentie om mensen aan te vallen maar jullie moeten ons bedrijf niet zo negatief benaderen, vind dat toch het probleem met de meeste balik bayan bedrijfjes, waarom elkaar niet helpen, i.p.v elkaar zwart te maken. De regio’s zijn al zo klein en iedereen wil zijn brood verdienen. Mocht u nog steeds zo negatief denken over onze bedrijfspolitiek dan wens ik u succes en mocht u van gedachten zijn veranderd dan weet je maar nooit, misschien dat bedrijven elkaar op een bepaalde manier kunnen helpen.

In mijn antwoord op uw post hier wou ik zeker uw persoonlijk niet aanvallen daarvoor ken ik jullie niet zo goed wie ben ik dan om kritiek te hebben op jouw bedrijf. Het was eerder algemeen bedoeld en zeker niet rechtstreeks op jouw.

Wat onze dozen betreft dat die maar 50 kg zouden kunnen dragen is dan weer van jouw naar mij toe een leugen.
Onze dozen zijn verzekerd om 200 kg te dragen en geen 50 kg.
Ons karton is heel speciaal ontworpen voor zware zendingen, misschien verwar je ons met een ander bedrijf en dan vergeef ik het je hoor, wij hebben ook al dozen gezien die niet sterk genoeg zijn en dat risico willen wij niet nemen, terug een politiek van mij liever een betere duurdere doos aanbieden dan een zwakke doos die gaat scheuren in het transport want dan pas het je problemen.
Wij werken helemaal niet met transporteurs die niet te veel mogen tillen, wij halen alle dozen zelf op en hebben daarvoor het nodige materiaal om dat op een vlotte manier te kunnen doen.
Ikzelf ben 1m57cm groot en weeg 42 kg en zonder problemen laad ik dozen die 70 tot 100 kg zwaar zijn omdat ik weet hoe dit aan te pakken, ik hoef niet te tillen omdat ik trukjes ken om het me zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Als ze de container komen laden huur ik ook een vorklift om het te tillen dus allemaal geen probleem.
Er is trouwens nog nooit een doos gebroken aangekomen in de filippijnen ik zorg er wel voor dat dit niet kan doordat ik opnieuw mijn trukje heb om dit te voorkomen, als ik zie dat een doos extra zwaar is zal ik die wel op mijn eigen manier verstevigen.

Voor samenwerking sta ik altijd open maar hoe zie je dit dan?

In ieder geval dank voor uw toelichting. Uit nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten welke kwaliteit jullie dan gebruiken van het karton, want 200 kilo is echt heel erg zwaar. Wij hebben kwaliteit dozen met 186K/100W/170T/100W/186K als kwaliteit. Ook wij collecteren zelf maar dan nog heb je met een wetgeving hier in Nederland te maken van 25 kilo p.p. Ook het laad vermogen van de bus wordt met zulke zware dozen overschreden en daar is men gewoon heel streng in. Ik heb de foto’s op jullie website gezien en ook de bus die behoorlijk beladen is, daar mag ik in Nederland gewoon niet mee rijden.
De reden waarom wij ook wat prijs lager kunnen zitten is omdat wij 4 lagen op elkaar kunnen stapelen in de container en zodoende effectiever de ruimte kunnen benutten. Wat een samenwerking betreft, ik ben van mening dat als balik bayan bedrijven de handen in 1 slaan, we effectiever de container ruimte kunnen benutten en ook betere prijsafspraken in de Filipijnen kunnen maken, hier is nog wel ruimte voor in de Filipijnen. Stel dat een aantal bedrijven een niet volle container moeten versturen, waarom dan niet samen bv 3 volle versturen. Ook krijg ik regelmatig klanten in belgie, is voor ons niet onze regio, maar als we samen werken kunnen we klanten doorverwijzen. Misschien dat we in de toekomst een keer om de tafel moeten gaan zitten, en een keer gewoon luchtig over dit onderwerp praten.

Ja onze bestelwagen was wel vol geladen die keer maar wij kwamen hiermee zeker niet vanuit Nederland.
Wij reden hiermee zelfs niet in België rond omdat hij te zwaar geladen is.
De reden waarom er veel dozen instonden was omdat wij hier thuis beetje bij beetje dozen hebben geladen in die wagen maar hij is blijven staan bij ons thuis omdat wij niet genoeg plaats hadden om alle dozen te plaatsen.

Wat samenwerking betreft dat is een goed idee we zullen eens samenkomen hiervoor ten gepaste tijde

Ik zag zojuist een artikel dat balikbayanboxen in de toekomst strenger worden gecontroleerd, door rontgenstraling om zo de inhoud te controleren.
Een en ander vloeid voort uit de ontdekking van diverse uit Amerika gestolen motorfietsen, die vervolgens in Filippijnen weer opdoken.
Onderzoek wees uit dat deze motoren in onderdelen per bb box waren verscheept.
Lijkt me geen goede zaak want daardoor gaat het langer duren voor de dozen op bestemming zijn, en word de kans op diefstal alleen maar groter,wanneer men de inhoud van de dozen weet.
http://www.mb.com.ph/articles/320021/xray-scanning-balikbayan-boxes

Het is natuurlijk zo dat als mensen zich niet aan de regels kunnen houden en beginnen met het binnensmokkelen er meer controles van komen.
Onze klanten en ook bij andere verzenders moet je een formulier invullen met daarop de gegevens van de verzender, de ontvanger en de PACKINGLIST. Dit formulier wordt ondertekend op de voorzijde en de achterzijde, op de achterzijde staan de regels met onder meer alle zaken die niet in dozen mogen (kan je ook lezen op onze website www.balikbayan.be )
Als er in de dozen zaken inzitten die de verzender niet op de formulieren heeft vermeld of er zitten verboden zaken in dan is de klant hiervoor verantwoordelijk.
Jullie moeten allemaal goed weten waarvoor balikbayan dozen dienen.
Deze zijn er om jullie persoonlijke spullen, 2de hands zaken op te sturen.
Commerciële goederen om in de Filippijnen te gaan verkopen mogen in geen geval meegestuurd worden via balikbayan boxen.

Wij krijgen regelmatig de vraag of er wagens en motorfietsen kunnen verstuurd worden maar dat zijn dingen die wij niet doen omdat wij weten dat de douane hier heel moeilijk over doet en enorm veel inklaringkosten aanrekent om deze vrij te geven, zelfs zo veel dat mensen dit niet kunnen of willen betalen zodat deze voertuigen nooit worden afgehaald. Dus hier doen wij niet aan mee.
Misschien daarom dat snuggere (denken ze) het idee opvatten om die zaken gedemonteerd toch proberen binnen te krijgen wat een heel slecht idee is en maar goed ook dat dit onderschept wordt.
De mensen moeten leren zich aan de regels te houden.

Als je 10 koffiezetapparaten in een doos stopt weten ze daar ook dat je die daar gaat verkopen want dit kan nooit voor eigen gebruik zijn.

Dat de leveringen nu veel later zouden aankomen durf ik te betwijfelen omdat een grondige schan door rontgenstraling niet veel tijd in beslag neemt en als er geen voertuigen tussen zitten dan zal die container ook onmiddellijk kunnen doorgaan.
Wij zullen er alvast op toezien dat er geen verboden zaken in de container zitten, dat is in iedereen zijn belang om daar problemen te vermijden.
Daarenboven werken wij met een erkende firma die onze zaken daar behartigd.
Zij zullen er ook op toezien dat alles volgens de regels verloopt.
Het is nu aan onze klanten om ervoor te zorgen dat zij ook alle regels respecteren. Geloof me vrij als er ooit een klant moest tussen zitten die bijvoorbeeld via ons drugs, wapens of gedemonteerde motorfiets of wat dan ook van verboden zaken wenst binnen te brengen dat wij die niet zullen kunnen verdedigen en aangeven aan de plaatselijke politie met alle gevolgen van die voor die persoon. Hij of zij zal trouwens op zijn formulier valse verklaringen ondertekend hebben en daar kunnen wij niet voor opdraaien.

http://www.balikbayantophil.nl
€ 70.00 Metro Manila
€ 80.00 Bataan Batangas Bulacan Cavite Laguna Nueva Ecija Pampanga Pangasinan Quezon Rizal Tarlac Zambales
€ 85.00 Aurora Camarines Norte Ilocos Sur Isabela La Union Nueva Vizcaya Quirino
€ 90.00 Abra Albay Apayao Benquet Cagayan Camarines Sur Ifugao Ilocos Norte Kalinga Mountain Province Sorsogon
€ 95.00 Catanduanes Marinduque Mindoro Romblon
€ 100.00 Aparri Batanes Masbate Leyte
€ 105.00 Visayas cebu bohol dumaguete
€ 115.00 Mindanao.
€ 115.00 sulu and tawi taw we request the consignee to pick it up from our agent’s location

box 75 x 55 x 62 cm = € 5,00

elke 2e box naar een adres halve prijs
the second box half price at the same address

Of de derde box gratis u kiest zelf wat de beste prijs voor u is
Or the third box free you choose what is the best price for you

pay twice the price above and get three boxes for the price of two

De boxen worden opgehalen van 10 tot 15 September

Inderdaad er kan er maar 1 de goedkoopste zijn.
Maar is het daarom ook de beste?
Goedkoop geeft nooit zekerheid over goede service al wil ik niet zeggen dat het bij jullie slecht zou zijn, jullie moeten trouwens nog beginnen en hebben nog alles te bewijzen.
Het is daarbij in het begin heel erg gemakkelijk om de goedkoopste prijzen aan te bieden, dat kan echt iedereen.
Zaak is van dit voor altijd vol te houden en ook nog eens een heel goede service te bieden.
Filippijnen die hier wonen hebben wel zo iets van wie kan ik vertrouwen?
Ze vinden het ook heel belangrijk om niet te veel te betalen voor de aangeboden diensten dat is waar, maar dat alleen is niet voldoende om het vertrouwen te winnen, dat zal langzaam gaan.

Waar jullie wel moeten voor opletten is dat jullie de markt niet volledig stuk maken waardoor iedereen met verlies gaat werken.
Als ik jullie prijzen zie en da kosten die er allemaal bijkomen (ook verdoken kosten voor transport in en brandstof) dan denk ik dat het met die prijzen niet leefbaar zal zijn.
Voor elke doos moeten jullie ook nog eens 19% btw afdragen aan de staat en de agenten die voor jullie dozen ophalen willen ook hun deel van de koek, want jullie alleen krijgen nooit de container op tijd gevuld waardoor de dozen van de klanten wel heel erg lang onderweg kunnen zijn.
Ook al met die nieuwe regels met de XRAY schans die niet 5 maar 10 dagen extra vertraging oplevert (dat was zo bij onze vorige container).

Alé toch heel veel succes met jullie zaak, de toekomst zal uitwijzen of jullie blijvers zijn of niet.