Weet iemand een veilige en betrouwbare manier om een pakket naar Samburu Kenia te sturen?
Ik heb berichten gehoord dat de douane pakjes opent en spullen eruit haalt, ik wil schriften, pennen en medische basisbenodigdheden (betadine, verbandspullen etc.) sturen en ik wil wel dat het op de plek van bestemming aankomt, daar waar het hard nodig is.
Helaas… de verhalen kloppen
Yep, helaas klopt dat. Wat ik soms doe is meerdere kleine pakjes maken, en zo de inhoud evenredig verdeel over de pakjes. Op een of andere manier werkt dat beter en bereiken meer pakjes (al dan niet met inhoud) hun bestemming bij dit soort landen. Qua kosten check ik vaak voor buitenlandse zendingen www.pakjeopsturen.nl ff om te kijken wie de goedkoopste aanbieder is. Qua betrouwbaarheid van de aanbieder kijk ik vaak naar de ervaringen in landenforums. Hopelijk heb je nog wat aan deze tips.
Misschien kan je meegeven met iemand die dan inland verder stuurt…?
.
Misschien het lokaal laten kopen? Dit stimuleert ook de economie in Kenia zelf weer.
Hey,
Wij hebben ook slechte ervaringen met dingen, zefs brieven, versturen.
Doen nu alles via email en geld overmaken en ter plaatse laten kopen waarmee je ook de plaatselijke economie steunt.
Good luck!!
probeer tnt of dhl kunnen ze het afhalen bij het kantoor
DHL of TNT zijn inderdaad het meest betrouwbaar, maar héél duur.
En, als je hier gebruik van maakt mag je niet vergeten om op het pakket het telefoonnummer van de bestemmeling te noteren. Die worden dan verwittigd wanneer het pakket ter plaatse is.
Succes met het versturen, maar inderdaad, zoals reeds meerdere malen gezegd, als het dingen zijn die je in Kenia kunt kopen, stuur dan gewoon het geld naar hier en laat ze het hier kopen. Het leven is al zo moeilijk voor de plaatselijke bevolking…
Trudi