Pakketje Sturen

Hallo, ik ben van plan vrienden in Tunesie een pakketje te sturen.
O.a. pennen/schriften/paracetamol. Wie heeft hier ervaringen mee?
Kan ik dit probleemloos versturen? En waar kan ik hier info over krijgen? Alvast bedankt.

Hallo Asimon,

Je kan makkelijk een pakketje sturen naar Tunesie maar wel AANGETEKEND!!! anders komen het niet aan. Het kost je wel veel meer geld maar dan weet je zeker het aankomt. Als je het ook op priority (per vliegtuig) stuurt dan kom het sneller aan. Als je het niet doet dan kan het wel weken duren, dan gaat het n.l per boot.
Voor meer info kan je naar de postbank natuurlijk!
Succes!
Sami

Hallo Asimon,

** HIER ** kun je uitrekenen wat het versturen van een paketje kost.

De prijzen zijn best fors:

0-100 gr. € 6,25

100-250 gr. € 7,50

250-500 gr. € 12,00

500-1 kg. € 20,00

1-2 kg. € 23,00

Wij hebben in het verleden ook wel eens iets meegegeven aan kennissen die naar Tunesie gingen, maar dan moet je natuurlijk wel iemand kennen die binnenkort gaat.

Voor wat betreft schriften, die wegen natuurlijk nogal zwaar, die kun je ook heel goed in Tunesie kopen.
Trouwens pennen en paracetamol zijn er ook volop te koop.

Misschien is het een idee om "aangetekend" geld op te sturen !

Succes in ieder geval !

Groetjes,
Pittie

Hallo Pittie, bedankt voor jouw reactie. Ik weet dat er veel te koop is in Tunesie, maar jij begrijpt natuurlijk ook wel, dat je er wel geld voor moet hebben om dat allemaal te kopen. Ik ben in september geweest en heb toen schriften e.d. meegenomen voor de kinderen van mijn vrienden. Medicijnen zijn er ook te koop, maar als je een keuze moet maken tussen eten kopen of medicijnen?
Sorry dat ik zo reageer, maar ik heb daar nu eenmaal vrienden, die arm zijn. groeten, alex

Originally posted by Asimon@23-12-2004, 14:42:34
** Ik ben in september geweest en heb toen schriften e.d. meegenomen voor de kinderen van mijn vrienden. Medicijnen zijn er ook te koop, maar als je een keuze moet maken tussen eten kopen of medicijnen?
Sorry dat ik zo reageer, maar ik heb daar nu eenmaal vrienden, die arm zijn. groeten, alex**

Hallo Alex,

Ik weet maar al te goed hoe het in Tunesie is en daarom denk ik dat je mijn berichtje verkeerd hebt geïnterpreteerd en/of gelezen…

Misschien is het een idee om “aangetekend” geld op te sturen !

Hier bedoelde ik dus mee te zeggen, stuur het geld op, dan kunnen je vrienden zelf in Tunesie de spulletjes kopen, dan bespaar je je de hoge portokosten. Aan 500 tot 1000 gram zit je al snel en dan praat je toch over
€ 20,00 !

Het was mijn mijn kant alleen maar goed bedoeld !

Groetjes,
Pittie

Het is zo herkenbaar om dingen op te willen sturen. Vaak is er inderdaad geen extra geld te besteden aan leuke schriften, pennen o.i.d. Ik zelf neem altijd een koffer met kleding/schoenen mee naar mijn schoonfamilie(ouders, 1 zwager en 9 schoonzussen met alle aanhang!! :blink:). Wij zijn hier al snel uitgegeken op die dingen als we het een paar jaar gedragen hebben en we hebben ook betere wasmachines waardoor het langer mooi blijft. Zonde om in een kledingbak op straat te gooien! Ik spaar het hele jaar door en als de koffer vol is, gaat-ie de volgende keer mee. Er wordt altijd met spanning op gewacht :stuck_out_tongue: ). Wanneer ze wel eens aan elkaar vragen waar ze iets vandaan hebben is het antwoord vaak: uit de ‘valise’, en dan weet iedereen dat het uit mijn koffer komt. Ik zie dus ook regelmatig mensen in onze kleding lopen. Vaak krijg ik ook van mijn moeder en vriedinnen wat doorgeschoven (en als ik het leuk vind draag ik het zelf nog een jaartje en gaat het de volgende keer mee :D)
Vaak koop ik ook bergen goede sokken voor iedereen, zijn ze dolblij mee. En dit alles terwijl ze niet eens arm zijn hoor, vaak is ook de kwaliteit beter hier.
Toch is opsturen van een pakket duur, als je toch besluit geld te sturen gaat dat het makkelijks via Western Union (volgens mij ook via de postbank) ze kunnen dan daar bij de dichtstbijzijnde bank het geld ophalen. De postbank kan je er vast alles over vertellen.
Succes!

Iedereen bedankt voor jullie reactie! Nogmaals Pittie excuses, dat ik zo heftig reageerde. Ik weet dat de leden hier allemaal een

Iedereen bedankt voor jullie reactie! Nogmaals excuses dat ik zo heftig reageerde. Ik weet dat alle leden hier een HART hebben voor Tunesie en zijn mensen. Nogmaals bedankt en ik zal jullie tips ter harte nemen! Alex

Originally posted by Asimon@23-12-2004, 20:17:14
** Iedereen bedankt voor jullie reactie! Nogmaals Pittie excuses, dat ik zo heftig reageerde. **

http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/26/453.png

Hallo Asimon,

Misschien is het een goed idee dat als je geld opstuurt, het geld dat je uitspaart met het versturen van een pakketje, bij dat geld te doen.
Dan kunnen je vrienden wat meer kopen! Daar zullen ze je dankbaar voor zijn. Iedere euro meer is voor hen veel geld.
Succes ermee.

groetjes Francis

Oook het sturen van geld is niet echt goedkoop via Western Union, zie lijstje hieronder, misschien een idee om geld mee te geven aan mensen die toch naar Tunesie gaan. Ook kun je als je regelmatig wat wil opsturen een aparte rekening openen op je eigen naam en een tweede pasje achterlaten bij je vrienden. Even een seintje dat je wat geld hebt gestort op die rekening en ze kunnen het zelf pinnen. Ik ken heel wat mensen die het op die manier doen.

Tarieven Western Union
Bedrag Tarief
€ 0 tot € 50 € 9,50
€ 50,01 tot € 95 € 12
€ 95,01 tot € 185 € 17

€ 185,01 tot € 275
€ 20,50

€ 275,01 tot € 365
€ 23,50

€ 365,01 tot € 455
€ 28

€ 455,01 tot € 545
€ 32,50

€ 545,01 tot € 685
€ 34,50

€ 685,01 tot € 910
€ 40,50

€ € 76

€ 2.270,01 tot € 2.500
€ 80,50

mmm goed om te lezen dat ik niet de enige ben die een pakketje op wil sturen, maar ik had geen idee hoe en of het veilig zou zijn.
Ik wil een mobiel sturen en wat geld en het is dus inderdaad verstandig dit aangetekend te doen. Ik heb verbaasd gestaan over de armoede in dit land en daarnaast toch de enorme gastvrijdheid en warmte die deze mensen uitstralen.
Het is fijn om dan iets voor vrienden te kunnen betekenen.
Als jullie tips hebben hoor ik het graag hoor.
grtz Sally