Padi halen Bantayan

Weet iemand misschien of er mogelijkheden zijn om op Bantayan je padi te halen?
Kan online geen duikscholen vinden daar.

Ha Brian,

Bantayan kent geen noemenswaardige riffen rondom het eiland, waardoor er geen duikscholen aanwezig zijn. Daarnaast trekt natuurlijk Malapascua alle wereldfaam met de duikmogelijkheden daar. Als je kunt uitwijken naar Malapascua, zou ik dat zeker doen. Prachtig duiken daar!

Groetjes,

Eric

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie.
Het staat in de planning om na Bantayan naar Malapascua te gaan, we zijn er alleen maar 4 dagen waarvan ik er 2 bezig ben met het afmaken van mijn padi cursus.
Ga in Nederland alvast de zwembadduiken en theorie doen om tijd te besparen.
Dacht daarom om het in Bantayan te doen en dan alvast een paar duiken te doen op Malapascua, maar dan zit er niets anders op om daar verder te gaan.

Ha Brian,

Als je alle theorie en zwembbadduiken in Nederland doet, resteren nog twee buitenwater duiken. In principe ben je dan nog erg weinig tijd kwijt aan je cursus ter plaatse hoor. Je kunt eventueel met de groep mee duiken, waarbij een instructeur je onder water voordat de duik begint een aantal oefeningen laat doen, vervolgens duik je gewoon met de instructeur en de groep mee. Kortom, als je alleen de buitenwaterduiken nog moet doen in de Filipijnen, heb je minimaal ‘last’ van het afronden van de cursus.

Succes en veel plezier!

Eric