Vertrekken binnen een kleine maand voor twee weken naar Akumal, verblijven er in hote Gran Bahia Principe Akumal (hopelijk een goed hotel :chin:)
Heb al gelezen dat het openbaar vervoer erg goed is uitgewerkt, maar blijkbaar moeten de buskaartjes gereserveerd worden? Hoe werkt dit precies? Kan je deze in het hotel reserveren?
We zijn van plan om zelf onze uitstappen te organiseren bij lokale excursiebedrijven, gezien de touren bij de reisorganisatie vaak veel duurder zijn voor dezelfde arrangementen. Zijn er excursiebedrijfjes in Akumal? Zijn er bedrijven die je best mijdt?
Ik weet niet hoe het vanuit Akumal gaat, maar bij de grotere resortingangen stoppen de normale bussen. Ik weet alleen niet of elke bus dat doet, maar je kunt gewoon naar de weg lopen en de eerste de beste bus doen stoppen door de hand op te steken. Als je naar het busstation van Tulum of PdC gaat even met de chauffeur regelen. Een beetje Spaans is dan wel handig
Bij het oude busstation van PdC zijn genoeg reisbureautjes te vinden waar je een tour kunt regelen. Tulum en Coba is vanuit Akumal natuurlijk een makkie om met de normale bus te doen.
Vraag anders voor de zekerheid/gemoedsrust aan de receptie effe hoe en wat met de lokale bussen en het komt vast wel allemaal goed.
Bedankt voor de info. Dat Spaans wordt moeilijk, maar we zullen ons met handenen voeten wel verstaanbaar maken :nod:
Moet je voor de bus echt kaartjes reserveren vooraf, zoals ik hier op het forum ergens kon lezen, of kan je gewoon aan de halte zelf opstappen en op de bus betalen?
Je hoeft voor de lokale bussen sowieso geen kaartjes te reserveren. Verder rijden er genoeg bussen tussen Tulum en PdC. Ik heb het zelf ook vaak zo gedaan en het gaat altijd goed.
Handen en voeten lukt zeker. Leer anders vooraf even een paar woordjes als kaartje/ticket, wisselgeld, retourtje etcetera. Je merkt al gauw dat men dat waardeert en nog hulpvaardiger kan zijn.
Mocht je op een busstation zijn en twee dagen later sowieso naar bijvoorbeeld Chichen Itza willen, dan koop alvast een kaartje. Dan heb je zekerheid, al zou het ook zonder vooraf kopen geen punt moeten zijn.
Voor lange afstands bussen kun je bij sommige maatschappijen ook online reserveren. Een goede website voor een overzicht van alle nationale busmaatschappijen is http://www.larpman.com
Deze website heeft een overzicht van alle vlieg en bus maatschappijen in Mexico met hun website als ze er een hebben. Hier kan je dus ook vinden welke bus maatschappijen waar heen gaan.
Hoi, wij zijn al 2 maal naar Bahia Principe Tulum gegaan.
Ado bussen stoppen daar niet aan het hotel.
Je kan op straat (2 min wandelen vanaf lobby Tulum) een collectivo nemen. Dit kost echt bijna niks. Ze hanteren meestal wel dezelfde tarieven, zo betaalden wij evenveel van ons hotel naar Tulum dorp of PdC als van Tulum naar PdC (veel grotere afstand). Probeer inderdaad wat spaans te spreken, het is echt een voordeel.
Wij hebben al 2 maal een uitstap gedaan met Odyssey tours, gelegen in 5th av in PdC en dat was 2maal in orde.