Overwinteren

Hallo.
Mijn man en ik willen graag overwinteren in het Zuiden van Spanje.
We kennen Spanje helemaal niet.
We gaan dan ook o.a. voor de zon met natuurlijk zo nu en dan als het moet een bui.
Houden van gezellige dorpjes, lieve mensen, strand en beslist niet van drukte.
Heb hier en daar al wat op het internet gekeken.
De appartementen die zoal worden aangeboden zijn niet te betalen.
Ik heb het dan over 300 euro per week.
Dat is voor 2 maanden natuurlijk (in ieder geval voor ons) niet te doen.

Wie weet een leuke betaalbare plek voor ons.:dag::dag:

Hoi,

hoe zuidelijk wil je gaan? Wil je ergens aan de Costa del Sol verblijven of is het weer aan de Costa Blanca ook goed? Ik heb zelf in Spanje gewoond en ben er al erg vaak op vakantie geweest ( Spaanse achtergrond dus ben wel Spanjegek zeg maar ) en weet wel wat goede plekjes waar je nog betaalbaar kunt verblijven als je maar een beetje buiten de gevestigde bekende punten wilt kijken.

Aan de Costa Blanca zijn iig de kleine plaatsjes als Javea, Calpe en Altea leuke aanraders waar je via de lokale bevolking vrij gemakkelijk en betaalbaar wat kunt huren. Gata is ook wel een leuk dorpje als je niet perse aan de kust wilt zitten ( is maar een paar km ervan verwijderd ) Je zult de meeste mensen over dat gedeelte eerder horen over Denia maar de andere kant vd berg waar Javea ligt is zeker de moeite waard :vak02:

bedankt voor je reaktie.
zoals ik al aangaf kennen we spanje niet.
ja de costa brava wel maar daar moet je in de winter niet zitten.
heb jij enig idee waar we de meeste zonuren kunnen verwachten?
wat leuk dat jij wat tips hebt.
groetjes ineke en ben.

Het klimaat aan zowel de Costa Blanca als de Costa del Sol zijn in de winter zeer zeker aangenaam te noemen, het is natuurlijk ook niet voor niets dat het soms lijkt alsof half nederland in Benidorm ( Costa Blanca ) overwintert. Het is alleen daar ook letterlijk bijna nederland, maar als je ervan houdt je kroketje te kunnen blijven eten en je biertje te drinken bij De Koperen Ketel dan zou ik zeggen ga vooral daar naartoe. Als je het wat rustiger wilt en een stuk mooier moet je ongeveer tussen de 20 tot 40 km noordelijker zitten aan de kust waar je vanaf Calpe richting Denia erg prettig kunt overwinteren. Temperaturen boven de 20 graden zijn zeker geen uitzondering in de winter. Aan de Costa de Sol waar je bv Torremolinos kunt vinden is het weer ongeveer gelijk al is het daar gemiddeld net iets vochtiger ( ongeveer 9 dagen regen in December bv tegenover 8 aan de Costa Blanca )

Hallo,

Mijn ouders zitten erover te denken om te gaan overwinteren in Benidorm, van medio januari tot media maart, op een camping.

Alleen twijfelen ze ivm het weer. Kan iemand mij vertellen hoe het weer nou écht is in deze periode? Je leest en hoort zo veel verschillende verhalen! Aangezien veel mensen overwinteren in Benidorm, zou ik bijna denken dat de temperatuur wel aangenaam moet zijn, maar ja…wat is aangenaam?

Kan je in korte broek en t-shirt lopen in deze periode en op een terrasje zitten of toch niet? En de avonden, het is vroeg donker lijkt me, maar hoe is dan de temperatuur?

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen, alvast bedankt!

Dag echtpaar uit Stadskanaal,

Een berichtje vanuit Spanje (Torrent, vlakbij Valencia). Wij (Anco en ik) zijn dit jaar gestart met een B&B/vakantiecentrum (kleinschaling) op een prachtige plek 20 minuten van het vliegveld Valencia en een half uurtje van de witte zandstranden.
Wij bieden voor gezellige mensen goedkope overwinter mogelijkheden aan. Als jullie belangstelling hebben, mail me dan op [EMAIL=“info@villatorrent.com”]info@villatorrent.com Dan kan ik je meer vertellen.
hartelijke groet,
Jeanny

Veel mensen hebben een verkeerd begrip van overwinteren in Spanje en geloven dat je daar in de winter in korte broek en shirt rond kan lopen.

Vandaag 19 okt. prachtig weer maar van morgen om 9uur30 was het 14gr. gisteravond 8uur30 15 gr. vannacht 9gr. dit is nog steeds de mooi weer periode en zomertijd.

Bij wintertijd was het vanmorgen 11uur 30 14gr geweest ect.etc.
Ook niet te vergeten dat het hier erg vochtig is in de winter.

En je moet wel oppassen dat je een huisje huurt met verwarming, dan hier zijn nog steeds een heel veel woningen zonder verwarming, daar stellen ze fles gas met brander in de kamer.

En als de zon schijnt dan heb je temperatuur die aangenaam is tussen 11 en 16 uur maar de rest van de tijd leef je ook nog hier.

En wat ga je doen als het regent wat het soms ook dagen lang kan doen.
Als je ziek wordt,is er een Nederlandse dokter of een waar je mee communiceren kan in het engels of duits.

Al deze overwegingen moet je meenemen.

Dan vele mensen vertellen mooie verhalen, maar ze doen niets anders als in nederland, veel thuis zijn, naar een nederlandse club gaan, klaverjassen bij ons ga je naar de soos.

groet en veel succes

p.s kom al 40 jaar over korte en lange tijd in Spanje heb alle costas gezien en ook geheel andalusie.

Goedenmiddag,
Wij hebben ons zo juist ingeschreven op deze site van daar een late reactie. Mocht u nog niet voorzien zijn wij beschikken over een mooi penthouse en willen deze verhuren voor 600 euro per maand. Ons huis is te bekijken op Nederlandse makelaar in Spanje | Woning kopen Spanje
Vriendelijke groeten Jos en Petra

Hallo Anneke en Ben,
Wij willen ook gaan overwinteren in Spanje. We willen naar de costa Blanca.
De buurt van Benidorm, maar niet de stad eerder een dorp in de buurt, niet aan de kust maar wel op loop afstand, niet de drukte maar aan de rand van een dorp, dicht bij de natuur.
We hebben in april een weekje bij nederlanders een apartement gehuurd om eens te kijken of het iets is voor ons. Oktober 2012 gaan we met pensioen we willen dan iets langdurig huren. Omdat het toch nog wel duur is zoeken we iemand om samen met ons de tijd dat we huren te verdelen. Dus ieder echtpaar steeds 6 weken. Op die manier is het mogelijk om gedurende langer dan ee jaar te huren. De huurprijs is dan veel lager. Bijvoorbeeld €500,- per maand,
Voor € 3000,- kun je dan 26 weken per jaar in spanje verblijven. Dat is voor ons betaalbaar.
Autootje neerzetten, kosten delen en met rayan air vliegen.
Lijkt het u iets reageer dan
groeten van AaT en Agda

eens kijken op de site van sunnypalms in torrox costa,nederlandse mensen,anita en fred,zeer goede service en vriendelijk. veel te huur of te koop voor ieder budget.gewoon sunnypalms intikken op google .
groetjes

Wij reageren op uw vraag naar een betaalbare plek aan de costa blanca.
Wij zoeken hetzelfde. In oktober dit jaar begint ons pensioen. We willen dan meteen starten met twee maanden vakantie in Spanje. We hebben een huisje aan de kust gevonden. We betalen daar 500 euro per maand voor. In Javea aan de boulevard met veel terrassen en aan het strand.
Voor die prijs huur je alleen in de winter maanden. Het is ook mogelijk om voor een geheel jaar te huren. De prijs is dan vanaf 400 euro per maand. Voor ons alleen is dat ook te prijzig, maar als we dat met 2 echparen zou doen, en om de beurt een maand of 2 maanden vakante houden in deze woning. Dan is het fynancieel mogelijk wel te doen. Laat ons maar weten of het u iets lijkt.
groeten van Ad en Magda Kuzee

Beste Heerlijkweertje,

gezien jullie zo’n gericht aanbod hebben is het misschien een idee om benmanning een privebericht te sturen?

Voor het geval dat u niet weet hoe dit werkt: als u op de naam klikt van degene die u een privebericht wilt sturen komt er een dropdown tevoorschijn met deze optie.

Suc6

je kan natuurlijk ook zuidelijker gaan, daarmee bedoel ik de Canarische Eilanden en meer bepaald Lanzarote. Wij wonen in Lanzarote sinds juli 2011 en hebben 2 appartementen te huur die zeker betaalbaar zijn om te overwinteren. Als je meer wil weten, contacteer mij dan rechtstreeks!
groetjes,
Martine - belgen in lanzarote

Hierbij vertel ik algemeen gegevens over temperatuur in Oropesa del Mar, Costa Azahar, 90 kilometers noord van Valencia.

Januari. Max 15°C Min 5°C
Februari. Max 16°C Min 6°C
Maart. Max 19°C Min 7°C
April. Max 20°C Min 9°C
Mei. Max 23°C Min 13°C
Juni. Max 26°C Min 17°C
Juli. Max 29°C Min 20°C
Aug. Max 29°C Min 20°C
Sep. Max 27°C Min 17°C
Oct. Max 23°C Min 13°C
Nov. Max 18°C Min 8°C
Dic. Max 15°C Min 6°C

In de omgeving is er veel natuur te zien, fietsroute, restaurants, hotels, spa, enz… Wij hebben in de omgeving een paar appartementen te huur. e-mail me voor meer informatie. aptosazahar@gmail.com

Groeten,

Beste mensen,

Ik ben voor mijn studie bezig met een scriptie over Nederlandse overwinteraars in Spanje (Costa Blanca) en hun ervaringen.
Ik zou graag in Nederland de komende weken, met nu in Nederland zijnde overwinteraars, een (kort) gesprek houden.
Bent u of kent u zo’n overwinteraar? Graag hoor ik van u.

Vriendelijke groeten,

Mirjam Verbaas
mirjam.verbaas@gmail.com

Zoveel jaren later!
Is deze woning nog te huur - Jeurissen!
Ideaal om te overwinteren? Verwarming op punt?
Als wij 3 maanden huren: september, oktober en november wat is dan de kostprijs?
Internet? Wasmachine?
Ligging?

Beste Jasmin1410,

miscchien kun je jeurissen het beste een pb’tje sturen hierover :vak02: