[FONT=Century Gothic][/FONT Aangezien ik (vrouw, 67 jr.) praktisch 40 jaar in Spanje (Barcelona) gewoond hebbend en sinds 2010 weer terug in Nederland, vooral gedurende de lange, donkere winterperiode het er hier erg moeilijk mee heb(o.m.toenemende arthroseproblemen) het volgende.
Ben op zoek naar een gelijkgestemd iemand met, net als ik veel kennis over en liefde voor dit heerlijke land en zijn cultuur, om daar tijdens winterperiode b.v. een maand te kunnen verblijven in b.v. regio “Costa Blanca”. Ook geinteresseerd in evt. redelijk geprijsde huurmogelijkheden aldaar.
Je bent van harte welkom op la Balsa bv. tijdens de kerstperiode.
Het ligt aan de voet van de Sierra Nevada in Andalusië.
Heel goedkoop en erg gezellig.
Kijk op de website: http://www.labalsa.nl
Tot ziens en hartelijke groeten,
Marion
Holá Marion,
Muchas gracias voor je reaktie. Hou 't in gedachten, want moet m’n plannen voorlopig eventjes uitstellen, omdat ik komende maand eerst “onder 't mes” moet vanwege schouder-operatie.
M. vr. groet,
Christine
Succes met je operatie en je bent altijd welkom.
Groet Marion
Dag Christine, ik ben een man, 66 jaar, jong van hart en geest, ben momenteel in Spanje, Calpe, ik kom er op regelmatige basis, omdat ik gepensioneerd ben.
Vooral tijdens de wintermaanden kom ik er terug wanneer het mij in België te veel wordt. Ik huur er een studio of appartementje.
Binnenkort ga terug, maar na de feestdagen of misschien zelfs in de maand decemger ga ik er terug, mag ook een andere locatie zijn. Het is hier momenteel goed en zeer zonnig, 23-24 gr. …
Het zou wel gezelliger zijn met een goed gezelschap, om samen te genieten van deze mooie en zonnige plekken.
Indien interesse, lees ik je.
Groetjes,
Jozef.
Holá Jozef,
Dank voor je reaktie. Heb dat berichtje van me eigenlijk heel spontaan geplaatst, omdat ik inmiddels alweer bijna 4 jr. in Nederland terug ben, maar het zo ontzettend moeilijk heb in die vreselijk koude, lange en treurige wintermaanden hier!!! Heb nl. praktisch 40 jr. in Spanje (Barcelona) gewoond en vind het daarom ook zeer moeilijk wennen. Niet alleen vanwege het klimaat, maar ook het je weer moeten aanpassen aan een zo heel andere cultuur vergeleken met de spaanse!! Bovendien word ik helemaal tureluurs van die “verstikkende regelgeving” in Nederland, zó vermoeiend ook!!
Dat wíl ik niet meer en al helemáál niet op onze leeftijd! Ook het “spontane” van de spaanse leefwijze en “la cocina española” mis ik erg…
Toch zal ik voorlopig nog eventjes geduld moeten hebben om een evt. “winterreisje” richting mijn “querida España” te ondernemen. Moet nl. helaas binnenkort eerst “onder 't mes” voor een belangrijke schouder-operatie. En daarná ook zeker nog wat maandjes revalideren én ook nog wat sparen in de tussentijd, want ben beslist geen “miljonair”…
Werd dit weekeinde nog gebeld door spaans-nederlandse vrienden vanuit Tarragona. Ze misten me, want ze hadden daar onze gebruikelijke 2-jaarlijkse reunie en besloten me eventjes op te bellen. Erg lief van ze. En vroegen me ook evt. vóór de operatie nog een weekje naar Spanje over te komen, mocht dat lukken. Toen ik hoorde, dat ze samen gezellig in de tuin in 't zonnetje hadden gegeten werd ik best 'n klein beetje jaloers… (Er viel bij mij namelijk net een verschrikkelijk harde onweers- en hagelbui!!!). En heb hier bovendien al dágen weer de verwarming aan!!
Dit zal wel nooit wennen… De “añoranza” blijft me parten spelen.
Dus voorlopig moet ik nog eventjes geduld hebben wat betreft m’n vakantieplannetjes.
Maar wens jou in ieder geval een heerlijke relaxte en zonnige periode toe, daarginds in mijn “Querida España”!!
met vriend. groet,
Christine