Overwinteren in Spanje

Wij zouden graag willen overwinteren in spanje (Costa Blanca,…), daar waar het goed warm is in jan en feb. Wij hebben geen ervaring om met een camper te reizen en zouden dit toch graag eens doen. Kan iemand ons goede raad geven om met onze eigen camper weg te trekken naar daar waar het warm is ? Dit voor de maanden jan en feb 2008 ?

Persoonlijk zou ik niet kiezen om te gaan kamperen in januari/februari, daar het hier dan 's nachts toch nog behoorlijk koud kan worden, maar het vriest niet, dus het is best mogelijk.

Ik ben absoluut niet bekend met campings e.d. hier in de omgeving, maar heb wel veel toeristen gezien die dat doen. Rondom Chiclana/Chipiona moeten hele mooie campings zijn heb ik begrepen.

Heb je al gegoogled? Ook kun je aardig wat info vinden bij de ANWB.

Succes!

Liefs,
Carolina

Er zijn veel mensen, die met de camper rondtrekken door Zuid Spanje. Vanaf Alicante naar beneden zijn de dagtemperaturen over het algemeen uitstekend. 's Nachts kan het echter behoorlijk koud zijn, dus een verwarming moet je wel hebben in de camper. Het is verboden, maar duizenden mensen staan met groepjes campers gewoon op het strand of de omgeving ervan. Veel succes vanuit Casa Oasis.

1 like

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Wij hebben een camper-camping gevonden in ALBIR.

Harry

1 like

Na 5 weken verblijf in ALPHAS DEL PI zijn we terug thuis. Het was zeer mooi weer (+/- 22°). Wij verbleven op een nieuwe camperparking. Volgend jaar, oh nee, dit jaar vertrekken we al half december en doen de tour Spanje, Marocco, Portugal, Frankrijk.
Info steeds welkom.

Harry

Ik zelf zou het iets zuidelijker zoeken. In het noorden regent het vaak.
Wij gaan vaak naar Playa Serena. Een twintig kilometer van Almeria.
Deze winter is het 18 a 20 graden geweest.
Het is ongeveer 2300 km. En het is van Nederland tot daar alleen maar autobaan.

Costa Blanca is OOK in het Zuiden. Op 1900 Km van Antwerpen ? Ook steeds autobaan.

Bedankt voor de reactie.

Harry

Wij zijn verwoede camperaars en tevens reisjournalisten.
We plannen een trip naar de Costa Blanca van midden januari tot midden maart om dan de terugreis via Barcelone te doen.

Heb een aantal campings en veillige motorhomeparkings ter beschikking via pb.

Als je daar zin in hebt zeker doen!

Groetjes,

Katy & Raymond

Overwinteren in de mooiste plek van Costa Azahar, in Marina D’or. Zie mijn website voor de accommodatie en toeristische tips in de omgeving.<O:p</O:p
<O:p></O:p>
http://sites.google.com/site/appartementenmarinador/
<O:p></O:p>
Veel plezier,<O:p></O:p>
<O:p></O:p>
Marina<O:p></O:p>
:zon02:

Overwinteren in de mooiste plek van Costa Azahar, in Marina D’or. Zie mijn website voor de accommodatie en toeristische tips in de omgeving.<O:p</O:p
<O:p</O:p
http://sites.google.com/site/appartementenmarinador/
<O:p</O:p
Veel plezier,<O:p</O:p
<O:p</O:p
Marina<O:p</O:p
:zon02:

Een beetje reclame maken is niet erg maar de Marina D’or lobby begint storend te worden, te meer daar de berichtjes ook geplaatst worden in postings die hier niet of slechts zijdelings mee te maken hebben. :angry:

Goedemorgen
<O:p</O:p
U hebt al 1007 berichten gepost. Is dat niet te veel reclame Corberana? Eigenlijk ik heb wel een web die veel informatie breng aan de toeristen van Costa Azahar. Vanaf november is mijn website klaar. Natuurlijk wil ik graag de lieden van de Forum mijn web latten kennen. Ik vind ook mooi Tips aan de liefhebbers van Spanje om naar Costa Azahar te gaan. Maak je geen zorgen Corberana. U bent in Sevilla een van de mooiste plekken van Spanje die geen reclame nodig hebt.
<O:p</O:p
Met vriendelijke groet,
<O:p</O:p
Marina
:zon02:

De hoeveelheid postings heeft niets te maken met reclame. Van mijn nu 1008 postings heb ik welgeteld 1 keer reclame gemaakt. U heeft 9 postings achter uw naam staan waarvan er in 7 Marina D’or wordt “aanbevolen”. Bovendien is deze post dubbel geplaatst (foutje?) en bovendien reageert u op een vraag van november 2007!
Net zoals u Marina D’or aanbeveelt aan iemand die een kleinschalige accomodatie zoekt.
Logisch dat hier op gereageerd wordt. Zoals al eerder gezegd een beetje reclame is geen probleem zeker niet als het een antwoord op een vraag is, maar dit begint storend te worden. ¿No te parece?

ik zou graag willen weten waar ik met mijn mijn chihuahuha terecht kan op de canarische eilanden
welk apartement of bungalouw of complex
voor een maand in januari
ik wil haar graag meenemen maar ik kan niets vinden

kan iemand mij helpen

mijn man en ik willen graag overwinteren daar waar de zon nog een beetje schijnt in de maanden jan./febr.

wie weet een betaalbare plek voor ons?

vr.gr. ben en ineke:dag::dag::dag:

Zijn jullie met z´n 2en??
Misschien weet ik wel wat (uiteraard ken ik jullie budget niet…)

ja wij zijn met zijn tweeen.
Laat me weten wat je misschienvoor me hebt.
Groetjes Ben en Ineke.:dag::dag::dag:

Dag collega-camperaars!

Ik zou graag voor het eerst ‘overwinteren’ met de camper. Kennen jullie betaalbare campings en/of goede camperplaatsen in het zuiden van Spanje?

Ik ben 40 jaar en dit jaar invalide verklaard door MS. Warmte helpt enorm vandaar het idee om te gaan overwinteren in warmere oorden.

Alvast dank voor jullie tips,
Groetjes Joflo

Goede avond ,

Ik beb zojuist lid geworden van de club maar heb nog geen idee hoe ik er achter kom om een lijst van overwinterplekken met de caravan samen te stellen kunt u mij zon lijst bezorgen hartelijk dank ruud jansma jansmaruud.

Hoi
Zijn jullie al naar een Camping in de buurt van Albir Spanje geweest wij zijn daar ook naar op zoek.
Ik hoor graag van jullie