Overwinteren

Afgelopen winter heb ik een overwinteringsreis in Thailand (drie maanden) gemaakt, en ik zou dat graag volgende winter weer gaan ondernemen. Het is heerlijk om drie maanden de koude achter je te laten en in aangename temperaturen van alles te ontdekken en te ondernemen. Ik zoek daarvoor een nieuw reismaatje (m/v). Die persoon zal wat avontuurlijk aangelegd moeten zijn, want luxe is er niet echt bij op zo´n reis. We boeken de heen-en terugvlucht, misschien de eerste twee nachten na aankomst een hotelletje om even te bekomen van de reis, en daarna staat alles open en worden accommodatie en verplaatsingen ter plekke bedacht en geboekt. Natuurlijk hebben we op voorhand wel een aantal ideetjes besproken voor wat betreft bestemming, b.v. met behulp van de Lonely Planet.
Om de kosten te drukken, delen we wel een kamer (niet het bed). Ook is het niet noodzakelijk om altijd alles samen te doen, er moet ruimte blijven voor individuele akties. Maar het is fijn om een maatje te hebben om alle indrukken van de dag mee te delen en om samen eventuele problemen op te lossen.
Wie zoek ik? Iemand die open staat voor andere culturen, die positief ingesteld is, die zelf ook eens met initiatieven komt, flexibel is (tijdens zo´n reis verloopt niet altijd alles zoals gepland), maar vooral ook bereid is om de dialoog open te houden. Praten is heel belangrijk, als je drie maanden met iemand optrekt kunnen er irritaties ontstaan die liefst zo snel mogelijk uitgepraat zouden moeten worden. Verder iemand die niet uit is op een relatie, dat ben ik zelf ook niet.
Over mijzelf: ik ben een jongvoelende vrouw van 59, met voldoende zin voor het verder ontdekken van al het moois wat de wereld te bieden heeft. Ben met prépensioen, in de zomer graag thuis, in de winter tijd genoeg om verder te kijken dan mijn dorp.
Thailand is mijn favoriet, maar andere opties zijn natuurlijk te bespreken.
Als je je in deze omschrijving een beetje kunt vinden, laat dan eens iets weten op dit adres: [EMAIL=“reizigster59@hotmail.com”]reizigster59@hotmail.com

Dag Overwinteraar,

Net als jij ben ook ik op zoek naar een reismaat voor de wintermaanden. Ik ben een vrouw van 60, net als jij met pensioen, en met redelijk wat reiservaring.
Op mijn wensenlijst staat o.a. Mozambique, Namibië, Australië, India, China, maar Thailand kan daar best tussen.
Buiten Europa heb ik gereisd in de V.S. (lang geleden), Canada, Indonesië, Peru, Egypte en Malawi (onlangs).
Ik wil niet afzien op een matje op de grond, maar aan luxe heb ik niet zoveel behoefte.Beweeg
mij graag onder en met de lokale bevolking. Ben ook graag langer op een plaats.
Ik woon in Groningen, heb een dochter in Maastricht.
Laat wat van je horen als mijn reaktie je aanspreekt.

Met vriendelijke groet

Willy Robeer