Zijn er ook 50 plussers die ervaring hebben met overwinteren in Egypte?
Wat dan de kosten voor bijv.3 mnd zouden zijn huur etc.
Je klinkt als een beer met geld die een hol zoekt voor de winter.
Hi marone666
Waar in Egypte zou je willen overwinteren ? je mag gerust contact met me opnemen.
grtjs. gamela
Hallo
Heb je al iets gevonden om te overwinteren in Egypte?
Wat zoek je zo; ik kan je een plaats aanbieden in een Lodge nabij Nuweiba.
Ghannah Lodge is de naam
Laat me iets weten graag
Greta
Hallo Greta,
Dank voor je reactie.
Wat zou dat per maand p.p. kosten?. Het zou voor de maanden dec, jan,febr. zijn.
:chin:
Marone
Ik ben een 50+ en ik overwinter nu al verschillende jaren in Egypte meer bepaald Nuweiba.
Ik ken Egypte heel goed en voor mij is het beste regio dat van de Sinai, kust van de golf van Aqaba omwille van het droge klimaat. Ik heb nogal rugklachten en daar voel ik er niets van. Eens ik richting Hurghada en hoger op naar Luxor ga nemen de problemen weer toe. Het is er wel warm ( te warm ) maar ook vochtig en dus maakt die combinatie het voor mij niet aantrekkelijk. De vocht doet het warmte gevoel toenemen en ook de pijnen. Ik verblijf dorpje nabij Nuweiba. Nuweiba is een stadje dat niet zo toeristisch is en waar iedereen iedereen kent.
Ik voel er mij thuis en geniet er enorm van.
Wat de prijs van overwinteren betreft, voor minder dan 800 euro in de maand heb je een verblijf in vol pension en wordt je verzorgt als een princes.
Dank voor de info, ga zeker deze winter naar Egypte, maar wil denk ik wel in de buurt van CaĂŻro zitten.:chin:
Ja Cairo is een fantastische stad maar ik zou het daar geen maanden volhouden. Drie of vier dagen maar niet langer. De vervuiling en het lawaai… maar als je daar bent laat iets weten we kunnen mischien eens afspreken
Groetjes
Hallo Greta,
Is de verblijfplaats / lodge ook geschikt voor rolstoel gebruik buitenshuis?
Denk hierbij aan met name hoge trottoirs. Het dichtstbij gelegen ziekenhuis of arts?? Transport naar Hurghada? Ik ben in 1995 in Hurghada geweest ik weet dus dat de infrastructuurinmiddels verbeterd is. Nuweiba ken ik niet!! Wat kost verblijf voor ca. 3 maanden, is het een kleinschalige accomodatie soort B & B, markt in de buurt of zelf koken?? Ik reis met een moeder van 92plus!!( Osteoporose, Diabetes etc) die desondanks nog wat van de wereld wil zien en uiteraard de koude winter wil ontvluchten. Dank en groet, Iene
Hallo, mijn naam is Paulitha, 60 plus, graag zou ik van mensen die dit vaker hebben gedaan informatie krijgen over overwinteren in Egypte, waar, prijzen voor januari, februari, april. eventuele adressen, waar is het weer het meest aangenaam die tijd? liefst geen hoog vochtgehalte klimaat. aan zee is welkom. wij zijn met twee oudere personen, elk advies is welkom. met vriendelijke groet Paulitha
Hallo Paulitha,
In Sharm El Sheikh heb je veel woonwijken waar je evt. een appartement voor de wintermaanden kunt huren. (Ook vlakbij zee).
Het klimaat is droog en de temperatuur ligt overdag rond de 20 graden in de winter.
Voor uitgebreide informatie kun je ons mailen.
Met vriendelijke groet.
Hallo Paulitha,
N.a.v. je mail over overwinteren in Egypte wil ik je graag de volgende informatie geven.
Samen met mijn man heb ik een kleinschalig, maar ruim en schoon appartementencomplex in Luxor. Dus niet aan zee, waar het vochtig is, maar dichtbij de Nijl. Hier is de vochtigheidsgraad heel erg laag.
Momenteel hebben we een Belgisch stel dat voor 1,5 jaar bij ons verblijft. En in januari 2011 hebben we een Nederlandse dame van 83 jaar die 2 maanden bij ons komt overwinteren. Ook vorig jaar heeft een Belgisch stel bij ons overwinterd. Hun reactie staat in het gastenboek op onze website.
Voor meer informatie kun je kijken op www.eljorfhomesweethome.com
Met vriendelijke groet,
Margreet
Hallo Irm,
Home Sweet Home bevindt zich op nog geen kilometer van de Nijl op de West Bank, ongeveer ter hoogte van Luxor Tempel.
Groetjes,
Margreet
hallo
ik ben belgische en woon al sinds zes jaar in egypte waarvan drie en een half jaar in luxor
op de westbank
we verhuren er mooie comfortabele bemeubelde appartementen
we hebben een reuzegroot dakterras met prachtig nijlzicht waar je kan genieten van de winterzon en ook ontbijten end.
VOOR ONS STAAT GEEN ENKEL GEBOUW DUS RECHTSTREEKS NIJLZICHT
en zicht op de bergen aan de andere zijde van het gebouw
wij bezitten een eigen taxiboot die de gasten voor een schappelijke vergoeding naar de overkant brengt
ontvangen regelmatig belgische gasten
je kan een kijkje nemen op www.flatsforsaleluxor.mysites.nl
en je mag ons altijd mailen voor meer info en foto’s op [EMAIL=“nasriland204@hotmail.com”]nasriland204@hotmail.com
luxor is een ideale overwinteringsplek ( droge lucht)
heb zelf gewrichtsproblemen die fel verbeterd zijn door hier te wonen in tegenstelling tot
de rode zeekust waar het met momenten zeer vochtig kan zijn
grotejes
verhuurt u nog kamers?
voor welke data en voor hoelang ? u kan ons ook contacteren via mail voor meer info en foto’s
Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte
A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch
Egypte cafe
voor tips , trips , en reclame !
For news only from egypt !
Welcome to Egyptian cuisine and recipe.
Egyptian Music,movies and television series
Nederlanders en egyptenaren met een liefde voor Egypte
hi marone,
ik heb sinds een jaar een mooie plek onde de Egyptische zon,en wil die gaan uitbaten voor verhuur, het liefste vd lange termijn.
Voor de huurprijs hoef je het niet te doen,misschien voor jouw of andere die interesse hebben, laat me weten. het is allemaal fonkelnieuw en compleet ingericht op een paar kleinen dingen na. dit bericht stamt uit 2007 van jouw, dus ik denk dat er wel het nodige bij je is veranderd.
ik ben nieuw op dit topic, dus laat me leiden, wat er zich afspeelt hier.
voor gezellige groepen over egypte vind je hier
For news only from egypt !
Egypte cafe
voor tips , trips , en reclame !
Nederlanders, Belgen en egyptenaren met een liefde voor Egypte
A nice Dutch facebook group of Dutch people and Dutch speaking Egyptians with a love for Egypt This page is only in Dutch