Naar Egypte eind januari?

Hoi allemaal,

Wij hebben bedacht dat we eind januari volgend jaar een weekje naar de zon willen. Nu dachten we aan Egypte, maar we weten er eigenlijk niets van.
Dus is dit qua weer goed te doen (om te zonnen en te relaxen?) en naar wat voor een plaats of hotel kunnen volgens jullie dan het beste gaan? Het budget is ongeveer 800-1000p.p. per week. All inclusive willen we wel een keer proberen en we willen graag 1 of 2 daagjes wat snorkelen.

Wellicht hebben jullie ook tips waar ik die reizen het beste kan boeken? We willen graga vliegen vanaf A’dam.

Ik hoop dat jullie leuke tips voor ons hebben. ALvast bedankt.

Groeten,

Mike

Hoi Mike,

Goede keuze hoor, Egypte! Altijd zon, de gemiddelde temperatuur in de badplaatsen aan de Rode Zee is ongeveer 25 graden. 's Avonds is een vestje of trui met lange broek aan te raden.
Afhankelijk van je wensen kan je uit verschillende badplaatsen kiezen.
Hurghada, Sharm el Sheikh, El Gouna. Op zoover.nl of vakantiewijzer.nl kan je gericht zoeken, en de beoordelingen van de diverse hotels lezen. Vaak kan je vanuit je hotel met prive-strand al prima snorkelen. Ook kan je snorkeltripjes bij je hotel boeken.
Ik boek zelf altijd een hotel met een mooi huisrif. Via zoover of vakantiewijzer kom je ook makkelijk bij de diverse reisbureau’s uit waar je het gekozen hotel kan boeken. Bijna overal kan je all-inclusieve boeken, wel is er soms verschil in wat er wel of niet in zit. Veel mensen klagen over het eten, dus al dit belangrijk voor je is, kijk dan goed naar de beoordelingen. Overigens zijn in alle grote badplaatsen de grote fastfoodketens goed vertegenwoordigd.
Wij gaan graag naar Hurghada en hebben daar een prima hotel met goede service, all-inclusive formule en een prachtig huisrif gevonden.
Alvast veel voorpret gewenst en een hele fijne vakantie!

Gr Lidwien

1 like

En wil je je naam van je hotel ook prijsgeven :)?

Heel erg bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan. Ik ga in ieder geval verder kijken!

Hoi Mike,

Wij gaan 15 november weer naar Arabella Azur Beach Hotel in Hurghada. Daarnaast ligt Arabia Azur en Bell Azur (beiden van dezelfde keten).
Wij zijn eerder al in mindere hotels geweest in Hurghada en hadden het dan ook prima naar onze zin, maar dit hotel heeft gewoon een prima service op alle gebieden.
Maar er zullen vast nog meer fijne hotels zijn. :wub:

Hoi Mike,

Ik kan je hotel Grand Makadi aan bevelen ,een heel mooi hotel
met een prachtig huisrif voor de deur.Het is denk ik niet het goedkoopste
hotel maar echt de moeite waard.Ook hotel Arabia Beach,minder luxe maar ook hier een heel mooi huisrif.

Groetjes Mini.