hotel met snorkelmogelijkheid

Vorig jaar was ik in Mexico (Yucatan) en heb als 70-jarige beginneling-snorkelaar veel genoegen beleefd in een hotel met een privestrand, dat aan een soort lagune lag en waar je heerlijk als snorkelend het zeer gevarieerd visbestand kon aanschouwen (terwijl mijn echtgenote passief lag te zonnen). Voor koraal moest je natuurlijk op zee gaan.
Kan een deelnemer aan dit forum mij misschien één of een paar hotels aan de Rode Zee adviseren, waar je onmiddellijk aan het strand aangenaam kunt snorkelen.
En een bijkomende vraag, die bij sommige lezers wellicht het bewijs zal zijn van gebrek aan bescheidenheid : liefst 5-sterrenhotels. Gezien mijn leeftijd geniet ik van het niet benijdenswaardige voordeel dat verblijf- en snorkelgenoegen veel belangrijker zijn dan de kostprijs.
Ik vermoed ook dat, indien mijn echtgenote wil zonnen, februari of nadien meer aangewezen zijn dan januari. Of toch niet ?

Je kan naar Grand resort plaza gaan
Je kan ook een dagtrip boeken voor een snorkeltrip naar Giftun eiland
Zeer de moeite waard
Op internet valt ook denk ik genoeg te vinden hierover

Groetjes Mahmoud Dianne

1 like

Hoi,

Als je naar Hurghada wilt gaan, kan ik je van harte de hotels Arabia, Arabella of Bel Air aanbevelen. Alhoewel ze als 4 sterren hotels te boek staan, vindt ik de kamers prima, het eten goed en tja, trapje af en snorkel op en genieten maar! Voor de temperatuur zou ik toch voor eind februari of maart gaan.

Wat je ook kiest, heel veel plezier!

Lidwien

1 like

Hoi,

Hotel Royal Grand Azure in Sharm el Sheik is een prachtig hotel waar je heel mooi kunt
snorkelen.Het hotel zelf is ook heel goed met heerlijk eten.Ook Hotel Grand Makadi in Makadi bay heeft een prachtig rif.Succes met zoeken.

Groetjes Mini.

1 like

Triton sea beach in marsa alam 1 van de mooiste snorkel plekken waar ik ben geweest in Egypte marsa alam is niet zo toeristisch als hurghada en sharm el sheikh

Coraya Beach resort in Marsa Alam is ook erg aan te bevelen; 5 sterren, all inclusive, aan een mooie baai waar je goed kunt snorkelen, adult-only en op 10 minuten afstand van het vliegveld.