Overval op Nederlands echtpaar ?

dankje kenya en sadaa voor jullie reactie,
Ik vind het heel erg leuk dat we naar kenia gaan maar ook wel beetje spannend,
we reizen met een kind!
Dus als je dan die dingen van ontvoering en zo hoor dat denk ik wel even oeps is het wel een veilige reis!
Maar tja hier in nl gebeurd ook van alles!
dus je moet hier en daar net zo goed oppassen.

Vanavond op het nieuws … bericht dat een Franse vrouw gered was van Somalische kidnappers … door de Franse marine.

jaja , en al dat opgeklopte nieuws is niet goed voor Kenya.

Nog 15 nachtjes

JIPEIEIEIIE

Kenya, waar heb je dat gehoord, gelezen? Ik zie het nergens gevonden en op lamu weet nog niemand dit…,ik ga zoveel mensen blij maken met dit nieuws…

Het late nieuws … maar, wacht nog ff met mensen blij maken, ik zit er denk ik naast … The Standard - Breaking News, Kenya News, World News and Videos

ik kan dit goede bericht ook niet vinden
heb wel gelezen dat er eventueel speciaal een eenheid
van het franse leger/marine ingezet kan worden
en ook dat er al keniaanse bemiddelaars naar juba-stad
in jubaland gezonden zijn

hierbij enkele foto’s van marie haar woning
ja zijn dus al vrijgegeven ( ja tis africa-kenya)

kenia stuurt wel extra manschappen naar lamu,
maar het gebrek blijft aan materieel
men heeft wel een marine haven maar geen schip
en de beveiliging bij de grens is minimaal

wss is er verwarring door deze eerdere berichten ?

http://www.coastweek.com/3439_manda_01.htm

http://www.coastweek.com/3439_manda_02.htm

.

The tragic events in Kiwayu last weekend were not a trivial affair by any means, and I do feel wholeheartedly for those involved and their families. However, does it really warrant the foreign media descending on Lamu and denigrating the Kenya Coast as one entity?

I was on board a flight from Nairobi to Malindi on Monday morning, the Fly540 flight that continues up to Lamu. The flight was packed with journalists, their telephones, cameras and other paraphernalia – all out to be the first to milk the story. They were booking boats to take them to Lamu whilst the plane was taking off. Meanwhile the television news continues to show pictures of a tranquil coastline with the words ‘Murder in Kenya’ emblazoned across it. Very occasionally there is a map on the screen but does it pinpoint where the tragedy occurred? No. It shows the whole of Kenya and it shows Lamu. I fear that Lamu will take the brunt of this media onslaught and the rest of the 536km of coastline will be tarred with a similar brush. When the journalists return to their comfortable lives in their first world countries, who will be left to pick up the pieces?

Ook voor Lamu niet helemaal terecht. Een item in het journaal legt Daadab ongeveer NAAST Lamu…80 procent annuleringen op Lamu. (en dat is WEL realiteit)

Eindelijk forse maatregelen …
Het Keniaanse leger is bezig met de grootste missie sinds de onafhankelijkheid in 1963 … troepen zijn in anderhalve dag Somalie al diep (100km) binnen gedrongen. Doel is om Al Shabaab voledig te ontwapenen en voor langere tijd het zuiden van Somalie te bezetten om zo een veiligheidsbuffer voor Kenia te vormen … Tot nog toe, zijn er geen slachtoffers aan Keniaanse kant en voorloopt de missie boven verwachting voorspoedig…

Lamu ligt inderdaad bepaald niet naast vluchtelingenkamp Daabab.

Toch ook wel heel eng,zo’n invasie zo dicht bij Lamu (in Ras Kamboni in Somalie begreep ik) De bommen van Al Shabaab zullen vast niet op Lamu vallen (“nogal” islamitisch daar :slight_smile:
Los van het feit dat het vast Al Shabaab niet geweest is. In deze tijd is het zo makkelijk om die maar de schuld te geven. Bandieten/criminelen/piraten denk ik meer…