Overtochten

Hallo,

Het is de bedoeling dat wij in Juni een rondreis gaan maken in Noorwegen en zullen we verschillende keren met een veerpont over moeten steken.
De volgende oversteken willen we maken,
Olderdalen - Lyngseidet
Svensby - Breivikeidet
Gryllefjord - Andenes
Melbu - Fiskebol
Moskenes - Bodo
Foroy - Agskaret
Jektvik - Kilboghamn
Is er iemand die mij kan vertellen wat de wachtijden van deze overtochten zijn en of er ergens van te voren al gereserveerd moet worden.

Hoi deurklink

Overtochtjes in het “binnenland” hoeven niet gereserveerd te worden. Het kan wel via internet maar dat heb ik nog nooit gedaan en lijkt me ook niet nodig

Meestal liggen er bij de VVV wel folders met tijden (of op de veren zelf). Kleine overtochtjes varen over het algemeen met zeer grote regelmaat. Bij de wat langere overtochten is het wel handig vooraf even te kijken hoe laat ze vertrekken. (Folderje, of vragen op camping, of waar je ook slaapt). Mijn ervaring is, dat als je gewoon ruim op tijd bent, je altijd ver genoeg vooraan in de rij staat zodat je mee kunt. Helemaal op de doorgaande routes is er voldoende cappaciteit.

De wachttijden, varieert heel erg. Als je net te laat bent en hij is net weg, dan duurt het uiteraard wat langer. Varen vaak met twee ferry’s die elkaar halverwege kruisen.

Wij hebben in ieders geval nog nooit de boot gemist dus ik voorzie weinig problemen.

Thijs

Bedankt theiz voor de reactie,

Heb er net trouwens even zomaar een paar bekeken op maps en lijken me vrij doorgaande overtochtjes. Voorzie geen problemen om eerlijk te zijn.

Onderstaande links, heb je al vrij veel overtochten die je kunt bekijken. Ze raden reserveren ook niet echt aan.

Edit:
Nog handiger linkje! :slight_smile:

Hallo Noorwegenliefhebbers,

Ook wij willen zomer 2013 weer naar Noorwegen, maar dan ook via Zweden, Finland omhoog rijden naar de Noordkaap en dan door Noorwegen terug.We willen dan via Vesteralen en Lofoten terug naar beneden.
Weet iemand van jullie of je van Stamsund (Lofoten) met de Hurtigruten naar Bodo kunt met een camper van 7 mtr lang en 3.20 hoog.
Dezelfde vraag maar dan vanaf Sorvagen naar Bodo. Ook enig idee wat deze overtocht kost.

Alvast bedankt voor jullie reacties:smile:

Dank je wel Driving Around voor de supersnelle reactie. Nu kunnen we verder plannen.

Groetjes:thumbsup:

Hoi,

Ik heb even geinformeerd bij Hurtigruten of het mogelijk is om met een Camper de overtocht van Stamsund naar Bodo te maken. Dit is wel mogelijk, maar de maximale toegestane maten van de Camper is:

HOOG 2.40 MTR
LENGTE 6.40 MTR

Voor ons helaas, want die is net ietsjes te lang,en te hoog :mad:
Dus wij nemen de overtocht Sorvagen - Bodo.