Overstromingen Vietnam: ook in Hoi-An??

Hallo Allemaal,

Mijn vriendin en ik vertrekken in november richting Thailand en Vietnam
Eind november verblijven we een aantal dagen in Hoi-An.
We lazen gisteren het verschrikkelijke nieuws over de overstromingen.
Ik lees informatie over Hue en andere getroffen plaatsen.
Kan iemand mij iets vertellen over de provincie Quảng Nam , waar Hoi-An onder valt?

En wat adviseren jullie om te doen?

Hoi Bas,

Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen. Maar tot nu toe heb ik nog niet gelezen dat Hoi An is aangedaan door de overstromingen. Hieronder een link naar het laatste nieuws.

http://www.saigon-gpdaily.com.vn/National/2010/10/86214/

Het is lastig te beslissen wat te doen wat betreft je reis, maar eind november is nog even weg. Het kan zijn dat er dan geen overstromingen meer zijn, maar dit is lastig te voorspellen. In principe is het in het zuiden van Vietnam in november wat koeler en droog. Vanaf Nha Trang kun je daarvan uitgaan, maar Hoi An ligt net wat hoger.

Zelf zou ik beslissen wel te gaan. Je weet nooit wanneer dit soort rampen voorkomen, en zoals ik al eerder schreef, eind november is nog even weg. Maar ik denk dat je eigen gevoel hierin ook heel belangrijk is.

Succes met overwegen!

Groetjes, Anne

1 like

Ik hoorde het nieuws net pas. Wij gaan over 3 weken die kant op, van zuid naar noord. Hoop toch wel dat de overstromingen dan voorbij zijn.

Hallo Wendy,

Om alle nieuws omtrent typhonen en andere extreme weersomstandigheden op de voet te volgen, klik op de onderstaande link.
Hier vind je vele Vietnamese kranten, in het engels om je op de hoogte te houden.

gr
Ton.

1 like

Dag bas,
met zekerheid kan ik u melden dat in Hoi an geen overstromingen zijn. (er wonen daar mensen waar ik dagelijks contact mee heb). Hier hebben ze nog geen last van gehad. Natuurlijk zijn er wel enkele dagen dat het daar goed regent. Maar niets voor je druk over te maken!

1 like

Ik ben momenteel in Hoi An, en hier zijn geen overstromingen. Wij zagen eigenlijk vandaag pas op het nieuws iets over de overstromingen. We gaan morgen op weg naar Hue en daarna verder naar het noorden, het is alleen moeilijk na te gaan hoe het nu met de wegen is. Wel bizar, wij komen uit het zuiden en hebben nog nauwelijks regen gezien, op een paar buien na.

Het is wel meer naar het noorden toe. vanaf hue dat de overstromingen zijn. Er word wel gevreesd bij de lokale bevolking dat er een tyfoon op komst kan zijn… maar zal niet zo erg zijn!

Hoi Bas,

Zoals eerder al is gezegd is er in Hoi An geen overstroming geweest… Ik werk op dit moment in Da Nang (30 min) van Hoi An en het gaat hier allemaal goed en moest ook van vriende thuis horen dat er overstromingen in Vietnam waren. In Hue valt het ook allemaal nog mee maar iets noordelijker is het wat zwaarder getroffen…

Deze week wat het even spannend wat betreft Typhoon Megi die in de eerste instantie via de phillipijnen precies op ons stadje afkwam maar ‘gelukkig’ week hij af naar het noorden… en las straks dat de kracht van de typhoon al flink is afgenomen!

1 like

super bedankt voor alle info allemaal!