Overstromingen door Noodweer

Ik stond/sta op het punt om een rondreis te boeken naar Egypte. Maar ik zag vanmorgen op het nieuws dat Egypte geteisterd is door noodweer, waardoor er tot 1 meter water in de straten staat, bruggen zijn weggespoeld etc.

Ik kan er verder eigenlijk weinig van op internet vinden. Hoe erg is het en is het verstandig om toch te boeken?

Groet,
Michael

Er is inderdaad maar weinig berichtgeving over te vinden, maar hoewel er bijna overal in Egyote regen is gevallen is er vooral schade in de Sinai, dus in Sharm el Sheikh, Nuweiba, Taba. Op het vasteland met Cairo, Luxor en Hurghada is er een kortstondige regenbui met veel bliksem geweest maar daar is het water wel weer afgevoerd.

In de Sinai heeft het veel langer geregend en stonden de straten blank, in Egypte hebben de straten namelijk geen afvoersysteem met putten enz. Verder is een deel van het dak van het vliegveld in Sharm el Sheikh beschadigd maar daar zijn ze alweer druk mee bezig.

Groet uit Luxor,
Miriam Kok

www.kingfishertours.com

Ik dacht dat in egypte 365 dagen de zon scheen…

:zon02:Haha, Sjaak!

Ach, we hadden zeker nog een schrikkeljaar in te halen, want de laatste keer regen was wel alweer een heeeeele tijd geleden.

Maar het is ook wel triest want alle toeristen komen en gaan inmiddels alweer maar de Egyptenaren die hun - soms nog lemen - huis kwijt zijn vanwege deze hoosbuien zitten nog een hele tijd met de gevolgen. Hopelijk blijft de regen nu verder uit en kunnen ook zij weer verder met hun leven.

Alle goeds en groet uit Luxor,
Miriam

Dat was inderdaad heel vreemd, dat er vrijwel geen nieuws te vinden was over het noodweer. Uit persoonlijke bron hoorde ik dat het écht heftig moet zijn geweest. Mijn man was op dat moment met een groep toeristen in ons guesthouse in Aswan en van hem hoorde ik dat het een vreselijke puinhoop was de volgende ochtend; kasten omgewaaid, veel schade en vervolgens was er een week (!) geen elektriciteit en water in het dorp. Later hoorde ik dat er ook gebouwen in de omgeving waren ingestort en mensen overleden en dat er hulpacties door Egyptenaren in het buitenland op gang kwamen. Het is dus in het hele land - van noord tot zuid - echt erg geweest!
Maar dit is wel uniek voor Aswan e.o., over het algemeen schijnt inderdaad altijd de zon…

Ellen

Dat is inderdaad best heftig ja. Is alles inmiddels weer een beetje op gang gekomen daar? en hebben ze het meeste weer terug opgebouwd?

Raar inderdaad, heb er ook niks over gelezen… terwijl ik het nieuws over Egypte toch een beetje probeer te volgen.

Ik heb het wel een beetje gevolgd door mijn vriend. Vanavond vertelde hij mij dat men in de Sinai weerom bang is voor het weer op het einde van deze week. Exact weet ik het niet alleen dat er weer vel regen verwacht wordt.

Marmah

Ben net terug uit Sharm el Sheikh het enige wat ik wel heb gemerkt is dat er veel stofdeeltjes in de lucht hingen verder overdag lekker rond de 27 graden en s’avonds rond de 25 watertemperatuur van de zee ligt rond de 23 graden. Omdat de zon in de avond weg is en ik snel aan de temperatuur gewend ben had ik een vestje aan maar mijn kids niet die hadden het gewoon lekker warm.
Verder hebben we gewoon weer heerlijk genoten van wat Egypte ons heeft geboden :slight_smile:
greetz Dimphij en de kids