Hallo allemaal, toch wel even een dringende vraag. Mijn paspoort is komende 30 november nog 6 maanden geldig. Tot die tijd kan ik dus naar Maleisie reizen. Ik heb een overstay van ruim een jaar. De 29 een ticket naar KL. Dus op tijd zou je zeggen? Weet iemand of het zeker is dat als je op het vliegveld (Don MUang) aankomt zonder staande gehouden te worden, en je jezelf daar aangeeft en de 20k betaald, het zeker is dat je niet word gearresteerd? Als ik namelijk toch naar het Detaining Centre ga zit ik ook nog met het probleem dat het Paspoort niet meer geldig is om te reizen en kan ik misschien beter eerst naar de Ambassade gaan voor een nieuw paspoort en het er later op gokken. Iemand advies? Ik zou graag zsm uit Thailand gaan, beetje laat maar toch…
Ga, boete betalen. Dat is de enige oplossing, een nieuw paspoort aanvragen werkt niet, de paspoorten worden gelinked in de immigratie database.
Het kost je 20,000 Baht en je krijgt een ban van 3 jaar. Als je vooraf wordt aangehouden krijg je een 10 jaar ban plus je wordt gearresteerd. Nu moet je alleen wat extra tijd nemen bij immigratie en word je zeker niet gearresteerd.
Benieuwd hoe dit is afgelopen!
Als we niets horen zit ie vast… ![]()
Ik ook. Iemand stelt een dringende vraag op de 24e, krijgt een snel antwoord maar komt er vervolgens niet op terug.
Jammer.
:chin:Dat is de rede dat ik bijna niet meer hier kom op deze site
sorry (oude)vriend(in)en:)
Heb het al lang opgegeven om nog te reageren op het Thailand Forum.
Kan beter mijn energie gebruiken om te revalideren van mijn rugoperatie.
Had normaal deze maand op reis gegaan naar Thailand,maar ik heb een verbod gekregen om te vliegen.
Dus word het april dat ik eindelijk terug kan gaan naar het land van de glimlach.