Overstappen IST (Ataturk) to Bahrein

3 juni maak in een reis naar Bahrein via Istanbul Ataturk Airport. Ik heb hierbij een overstaptijd van heen 1,5 uur - en terug 2 uur. Ik vlieg beide vluchten met Turkisch Airlines & mijn terugvlucht is op 16-6-15. Mijn vraag is of het ook duidelijk aangegeven is hoe je moet lopen naar de internationale terminal, en hoelang. Als het goed is krijg ik op Schiphol AMS twee instapkaarten en hoef ik dus niet mijn bagage op IST opnieuw in te checken. Moet je voor een overstap een visum in Turkije aanschaffen? Ga namelijk vaak op vakantie in Turkije, hier moet ik een visum aanschaffen wat max 90 dagen geldig is. Ook ben ik achter een visum aangegaan voor Bahrein, maar iedere site en instantie maakt mijn duidelijk dat ik een visum van max 14 dagen kan aanschaffen bij aankomst op de luchthaven in Bahrein, hier heb ik me dus bij neergelegen.

Gr, Bas

Hoi Bas,

Als je overstapt op IST op een internationale vlucht hoef je geen visum aan te schaffen. De vlucht vanaf AMS komt meestal niet bij een gate aan, maar met een bus wordt je dan van het vliegtuig naar de gate gebracht. Daar kan je dan als het goed is twee kanten op lopen. De richting naar de bagage hal of de richting voor internationale transfers ofzo iets. In jou geval loop je dan richting internationale transfers. En anders kan je het altijd op de luchthaven even vragen! Aan de anderhalf uur/ 2 uur heb je ruim voldoende in ieder geval. Het klopt ook inderdaad dat je op AMS al twee instapkaarten krijgt.

Veel plezier!