Ervaringen met overstappen in Istanbul

Hallo

Ik had een vraagje heeft er iemand ervaring met het overstappen bijvoorbeeld ik ga van amsterdam naar ankara en moet overstappen in istanbul om naar ankara te gaan?

Wie heeft er ervaringen mee en kan me vertellen hoe het ongeveer werkt

Groetjes

overstappen in het algemeen is erg simpel

je verlaat het vliegtuig gewoon net als de andere, de meeste mensen gaan door de douane richting de koffers, maar jij volgt dan de bordjes met transit
dan kom je weer in de vertrek hal… vanuit daar ga je naar de juiste nieuwe gate

lukt het niet, er zijn altijd genoeg mensen die je kunnen helpen met een overstap, er is een speciale transit balie op de meeste luchthavens
je bagage gaat automatisch naar het andere vliegtuig, je stapt in, vertrekt en een kind kan de was doen

veel succes/ plezier!!

Als je op Sabia Gokhan moet overstappen moet je buitenom naar de vertrek hal voor binnenlandse vluchten.

dus gelijk als ik uit het vliegtuig ben hoef ik niet richting de douana maar gelijk de bordjes transit volgen ?

jup
zo gaat het meestal wel ja
elk vliegveld is weer anders, maar niet naar buiten gaan dus!

Hoi Idy, ik ben ook al eens van Amsterdam naar Ankara gevlogen met als tussenlanding Istanbul.
Het lijkt allemaal eng maar wijst zich vanzelf.
Je checkt in op Amsterdam en je koffers worden dan doorgelabeld zodat ze gelijk naar Ankara gaan. Je hoeft dus niet in Istanbul je koffer te halen en opnieuw in te checken. Ik kreeg op Amsterdam meteen 2 tickets, 1 voor naar Istanbul en 1 van Istanbul naar Ankara. ALs je op Istanbul aankomt moet je gewoon de bordjes volgen voor de binnenlandse vluchten en dan naar de gate lopen. Dat is alles, heel makkelijk dus maar ik maakte me er eerst ook heel druk om.
Ik had zelfs pech mijn vliegtuig in Amsterdam had vertraging en ik haalde mijn aansluiting dus niet, ben toen naar de binnenlandse vluchten gelopen en daar aan het loket kreeg ik toen een nieuw ticket voor een andere vlucht naar Ankara diezelfde dag, dus alles komt goed, wees gerust!

okee ik heb nog nooit met overstap gevlogen dus weet het niet :slight_smile:
en op de terugweg precies hetzelfde dus

Toch bedankt

groetjes

Allemaal bedankt ik ben er heen geweest en weer terug en het was indd heel simpel

goed om te horen
zorgen voor nix dus!!

Hallo, ik weet niet of ik hiervoor een nieuw topic moet openen of niet maar ik heb nog een aanvullende vraag overoverstappen op istanbul: Ik ga met Turkish Airlines van Antalya naar Dusseldorf met een overstap in Istanbul (Ataturk van terminal D naar terminal I). Er zijn heel veel vluchten van Antalya naar Istanbul maar ik weet niet zo goed welke te kiezen ivm overstaptijd. Ik wil aan de ene kant niet nodeloos uren wachten op istanbul maar aan de andere kant ook niet het risico lopen met een kleine vertraging mijn aanvullende vlucht naar Dusseldorf (die niet zo vaak gaat) te missen. Welke tijd tussen aankomst eerste vlucht en vertrek tweede vlucht zou ik moeten aanhouden?
Bedankt alvast

ataturk is redelijk groot, dus denk dat een beetje extra tijd geen kwaad kan, want a, afstanden zijn groter, maar b, is ook veel te zien/ doen bij t wachten

ik zou ongeveer een 1,5 uur aanhouden, is meestal best te doen
of kijk eens bij www.vliegtarieven.nl of zoiets, die geven meestal het beste aansluitende tarief.
je kunt ook eens kijken of de vluchten antalya- istanbul met die maatschappij veel vertraging heeft, hoewel resultaten uit t verleden weinig garantie bieden…

Dank voor je antwoord. Ik kan met cheaptickets/vliegtarieven zelfs een vlucht boeken met 1.20 uur er tussen maar ik ga maar voor de 2.20 uur. Dat zou toch moeten kunnen. Dankzij je andere suggestie ben ik via google op de site flightstats.com gekomen. Wat een fantastische site!
Wij gaan dus eerst naar istanbul, vliegen later door naar kayseri en gaan dan met auto naar Antalya en willen dan weer terugvliegen. Helaas kan er nog niet geboekt worden voor pegasus/sunexpress (pas per 1/2) want idealiter vliegen we direct. Ik durf niet de gok te wagen om tot februari te wachten.