Overstappen in Shanghai op vlucht Adam-Bangkok

Wie heeft hier ervaring mee??
We gaan in januari een reis maken. We vliegen in eerste instantie vanuit Amsterdam naar Bangkok met de luchtvaartmij China Eastern Airways. De vlucht gaat via Shanghai waar we een overstap hebben met een vlucht van Shanghai Airways. De overstaptijd is 1 uur en 40 minuten.
Ik heb berichten gelezen (uit 2007) dat je in Shanghai je bagage eerst van de band moet halen en vervolgens via de douane weer moet inchecken. Dat zou allemaal met veel oponthoud verlopen. Reizigers meldden destijds dat bij vertrek uit Nederland bij hoog en laag beweerd werd dat de bagage doorgelabeld zou worden maar liepen in de praktijk dus tegen andere situatie aan.
Ik heb geprobeerd om China Eastern te contacten maar vind/krijg geen gehoor. Ik overweeg om een andere vlucht te boeken om te voorkomen dat we door gedoe bij het overstappen onze aansluitende vlucht naar Bangkok gaan missen.
Op papier is de hele vlucht onder auspiciën van China Eastern en ik vermoed dat er een samenwerking is met de maatschappij Shanghai Airways dus dat zou betekenen dat het doorlabelen geregeld zou moeten zijn… Maar ja, de vervelende ervaringen gelezen hebbende…
Wie heeft ervaring met deze kwestie en kan ons informeren wat ons te wachten zal staan??

Ik heb met China Eastern Airways gevlogen: januari 2016 Nederland-China en dan naar Rangoon Myanmar, ik vloog via Guangzhou met overstap tijd van 2 uur, mijn koffer is gewoon doorgelabeled naar Rangoon en ik hoefde niets op te halen.

Dat is goed nieuws.
Ik vlieg eind december van Amsterdam naar Bangkok via Shanghai, ook met China Eastern.
Ik heb voldoende overstaptijd, maar dan heb ik tenminste geen gezeur met mijn rugzak.