overstap guangzhou

hallo allemaal!
begin mei reizen we naar China. De heenreis vliegen we, via Guangzhou en stappen daar direct over (2 uur overstaptijd) op de binnenlandse vlucht naar Lanzhou (beide met china southern)
heeft iemand hier ervaring mee? lees op internet dat je je bagage op zou moeten pikken en weer door customs en immigration moet… is dat echt zo (zo ja wat een gedoe…) ? en red je het dan wel qua tijd?
hoop van jullie te horen!
grtjs Pauline

Je zou denken omdat het zelfde maatschappij is dat alles doorgelabeld wordt. Heb al geïnformeerd bij maatschappij ?

hi claire,
ja china Southern zegt dat de bagage doorgelabeld wordt. echter op tripadvisor lees je niet alleen maar positieve berichten over de overstap, dat je toch opnieuw moet inchecken, via immigration etc etc. dus ik ben eigenlijk op zoek naar een recente ervaring van vliegen vanuit NL, via Guangzhou naar een daaropvolgende chinese bestemming (mbt zowel bagage als wat je zelf als persoon te wachten staat op Guangzhou).
grtjs Pauline

Ik heb een kennis die zeer recentelijk van Bangkok via een overstap in Kunming naar Xining vloog. Ook haar bagage was doorgelabeld. Maar in Kunming moest ze toch achter haar bagage aan. Dus ik denk dat jij dat ook zult moeten. Ik heb zelf ook dergelijke verhalen op tripadvisor gelezen.

Lijkt me niet meer dan logisch. Grote landen zoals USA en India en dus ook China met hun grote binnenlandse vliegnetwerk kunnen echt niet regelen dat je bagage pas bij de laatste binnenlandse vlucht van je reis (vaak de 2e vlucht) door de douane gaat. Dat eindpunt is vaak niet eens een internationale luchthaven dus kent geen douane.
Dat door douane halen (inklaren) moet je zelf doen bij binnenkomstpunt in het land, hier dus China. Net zoals de passagiers op dat punt door Immigration gaan.
Daarna hopelijk op makkelijke wijze afgeven voor ‘re-checkin’, want het label zal wel keurig naar eindpunt zijn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]