Ik heb een ticket geboekt naar Izmir.
Vertrek 8:50 Schiphol - Aankomst 10:15 Munchen vluchtnummer LH 2301
Vertrek 11:45 Munchen - Aankomst 15:15 Izmir vluchtnummer LH 1780
Ik heb op mijn ticket al gezien dat dit twee verschillende vliegtuigen zijn. Ik moet dus overstappen op een ander vliegtuig. Inclusief de bagage.
Hoe gaat dit in z’n werk? Moet ik mijn bagage ophalen in Munchen en opnieuw inchecken daar? Of word de bagage één keer ingecheckt op Schiphol en in Munchen omgelabeld zodat ik het pas in Izmir af hoef te halen?
Is 1,5 uur genoeg overstaptijd?
Ik ga nog een ticket boeken van Schiphol naar Izmir, precies hetzelfde verhaal. Ook Lufthansa en ook met overstappen op Munchen. Dan heb ik slechts 30 minuten de tijd voor de overstap. Is dit te doen? Of kan ik beter een ticket boeken met 4,5 uur overstaptijd?
Als je een vlucht boekt bij 1 maatschappij met een tussenstop, dan wordt je bagage in de regel “doorgelabeld”; daar heb je dus geen omkijken meer naar.
Een tussenstop (+overstap) bij 1 en dezelfde maatschappij gaat vaak ge-olied en zonder problemen.
Munchen is niet zo geweldig groot en als je “transit” aanhoudt, dan kan er weinig gebeuren.
Mocht het gebeuren, dat je eerste vlucht vetraging oploopt, dan wacht de volgende vlucht…als het om een paar minuten gaat tenminste.
Het is allemaal bij dezelfde maatschappij, alleen de vlucht Amsterdam > Munchen is met Lufthansa ‘Citylines’. De vlucht Munchen > Izmir is met Lufthansa.
‘Citylines’ zal wel staan voor een kleiner vliegtuig ofzo die korte afstand vluchten doet.
Waarschijnlijk hoef ik dus niet mijn bagage twee keer in te checken? En red ik het dus wel in een half uur om in Munchen het vliegtuig naar Izmir te zoeken.
Citylines kun je vergelijken met de KLM CityHopper. Verzorgt stedenvluchten binnen Europa. Dikke kans dat je bagage doorgelabeld wordt. Geef voor alle zekerheid wel aan (op Schiphol) dat je in Munchen overstapt. De incheck-piepels weten dan wel wat te doen.
Informatie over de gang van zaken in Munchen, kun je het beste vragen aan het cabine-personeel. De incheck piepels zijn niet van Lufthansa en zullen je niet veel kunen vertellen.
Oke bedankt, ga ik doen!
Ik heb het hele vluchtschema sowieso bij me en dat staat ook op m’n e-ticket. Ze zien dus wel dat ik moet overstappen maar ik geef het voor de zekerheid nog wel aan.
In mei ga ik nog een keer vanaf Amsterdam naar Izmir via Munchen. Dan heb ik in Munchen 30 minuten om over te stappen. Ik gok het er gewoon op.
Bestudeer rustig deze site…geeft je alle info die je nodig hebt.
Verkijk je niet op de kaarten van de verschillende terminals; het lijkt groter dan het is.
de afbeelding die je stuurt kan ik niet zien, staat niet online en komt van je eigen PC denk ik. Heb je een link van de afbeelding die op internet staat?
Zou geen probleem mogen zijn, zeker niet als beide vluchten LH zijn.
Grote kans, dat je door LH personeel opgewacht wordt bij het verlaten van je eerste vlucht en begeleidt wordt naar je volgende vlucht.
Voor alle zekerheid even navragen bijde LH-helpdesk…die weten het zeker.
NameLufthansa German Airlines Information and Reservation Phone0900 - 1234 777 (0,15 EUR/Minute) Opening hours Monday - Sunday open for 24 hours.
Nja ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een andere vlucht geboekt.
14:45 aankomst Munchen, 19:15 vertrek uit Munchen naar Izmir. Dan maar ff paar uur geduld
Als alles op tijd vliegt heb je nergens last van neem ik aan, maar mocht de vlucht uit Amsterdam al vertraging hebben ben je mooi de lul als je in Munchen staat!
Ga gewoon beetje rondjes lopen in Munchen en ff wat eten enzo…