We gaan half april de route Perth-Darwin doen op 6 weken tijd. We zijn nog op zoek naar een eerste overnachtingsplaats als we landen in Perth. We huren een camper en we zouden graag op een rustige natuurcamping logeren niet te ver van de luchthaven, zodat we de eerste dag niet te ver moeten rijden na zo’n lange vlucht. Iemand een suggestie? In de camps 8 gids staan in omgeving Perth precies niet al te veel campingplaatsen.
En dan vroegen we ons ook nog af wat leuke stopplaatsen of bezienswaardigheden zijn op de route tussen Broome en Katherine gorge (niet via de Gibb), vermits dit een erg lang stuk rijden is en we die lange rit wat willen spreiden, maar het lijkt alsof er tussenin niet zo heel veel te beleven valt?
Tja, een natuurcamping bij het vliegveld, dat kun je wel vergeten. Ik snap het trouwens niet, je gaat toch niet vanaf het vliegtuig naar de camperverhuurder? Of je moet uit Zuid-Oost Azië komen zonder jetlag. Anders is het een kwestie van een dag bijkomen om te voorkomen dat je de eerste dag gewoon ‘omvalt’. Mijn idee zou zijn, dag van aankomst naar een hotel, goed slapen, de volgende dag de camper ophalen, boodschappen doen en Perth een stukje uit rijden.
Tussen Broome en Katherine is niet veel meer dan Derby (boab prison tree), Bungle Bungles (dagexcursie) en/of Kununurra, vliegen over Bungle Bungles en Lake Argyle. Heel apart is het grote tuinbouwgebied bij Kununurra.
En verder, als je zes weken hebt van Perth naar Darwin, zul je blij zijn dat je een paar dagen door kunt rijden want er is onderweg zo veel te zien en doen. Heb je al een grove (dag)planning gemaakt?
Bedankt voor je antwoord. We hebben inderdaad de keuze gemaakt om dezelfde dag als aankomst onze camper te gaan ophalen zodat onze peuter die meegaat al onmiddelijk een vertrouwde slaapplaats heeft. Maar dan zullen we wss gewoon een dagje op een niet zo mooie camping dichtbij gaan staan en de volgende dag, als onze batterijen wat opgeladen zijn wat verder rijden.
Goed om te weten dat dat stukje tussen broome en catherine kilometers malen is, dan kunnen we onze planning daarop aanpassen. Onze dagplanning is voor de rest ongeveer gemaakt.
het is jullie beslissing maar ik zou het anders doen. En ik wil dat toch gezegd hebben. Het is geen goed idee om op de dag van aankomst de camper op te halen en je in het linkse verkeer te begeven. Er zijn zelfs verhuurders die dat verbieden. Tegen de tijd dat je aankomt ben je, afhankelijk van hoe ver je van het vliegveld woont, wellicht een kleine 30 uur onderweg. En ik weet niet hoe de indeling van de camper is, ook aan dat bed, niet als thuis of in een hotel, moet je wennen.
Ik geef het alleen maar mee, zoals gezegd, het is jullie beslissing.
Je bent in elk geval goed uitgerust met Camps 8. Ken je ook de apps Wikicamps http://wikicamps.com.au/ en Tripigyhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripigy.android.navigator . En de 24-uurs rest area’s waar je ook kunt overnachten. https://www.mainroads.wa.gov.au/UsingRoads/TouringWAMaps/Pages/RestAreas.aspx Weliswaar zonder stroom maar dat houden je accu’s wel een nacht vol.
Succes en plezier bij het plannen
Willem
Hallo,
Wij hebben in 2012 Perth Darwin gereden met twee dochters van toen 4 en 6 (ook over 6 weken).
Het zijn idd vaak toch lange ritten maar het westen is o zo mooi!
Tussen Broome en Katherine valt heus wel wat te beleven hoor.
Vanuit Broome reden we naar Derby (boab prison tree) en via een kort stukje Gibb River road naar Windjana Gorge en zo naar Geiki Gorge. Geiki Gorge ligt op jullie route en heeft een mooie camping. De boottocht over de rivier vonden wij fantastisch (heel veel bmvogeks en zoetwaterkrokodillen). Dan zijn we naar Warmun gereden (hier valt niks te beleven) maar van hieruit hebben we over de bungles bungles gevlogen. Dan door naar Kunnunara, een leuk stadje (ook mini bungles bungles om te wandelen). En dna naar Katherine.
Onze route kan je vinden op onze blog www.met4downunder.blogspot.com (welke even zoeken voor de reis van 2012, west-Australië want onze recente reis in Zuid Australië staat er ook op).
Het westen is fantastisch! Voor ons het mooiste deel van Australië