Overnachting nu boeken of ter plekke

Hallo allemaal,

In juli ga ik reizen door Cambodja en Maleisie.
Nu las ik dat het voor Maleisie handig kan zijn van te voren je overnachtingen te boeken omdat dat in de prijs zou schelen.
Nu vroeg ik me af hoe zit dat in Cambodja, Phnom Penh, Battambang, Siem Reap en regio Sihanoukville. Is het verstandig van te voren iets te boeken of beter daar regelen.

Groet,

Hanneke

het kan prima aldaar op vakantie!

1.je vergeet eerst het belangrijkste te melden-in welk nivo/budget/comfortklasse je dat had gedacht.
Wat je van MY zegt-klopt-soms, lang niet altijd, enkel+alleen in de wat betere middenklase en luxe hotels. die budgetdingen (die vaak onterecht hostels worden genoemd) doen daar niet aan-meestal (zeg nooit nooit hier). en als het al kan-dan gaat het om 40/50 ct/nacht-lig jij daar wakker van?
2.zowel in MY als meer nog in Camb is het aantal huizen met slaapbedden dat totaal niet op het www zit e.d. veel + veel groter als wel. dus je beperkt je ook enorm in je keus-en je daarmee ook vastgelegde reisschema-door dat vooraf te doen.
3.wat verder vaak opgaat bij huizen op het www-die vragen prijzen die westerlingen denken; goedkoop-maar dan ter plekke merken ze dat ze voor de helft van dat geld een dubbel zo goede kamer kunnen vinden.
(voorbeeld hier in BKK: een stapelbed in een dorm-hostel vraagt 500 bt=11 eurie. Prive kamer, met AC, soms zelfs TV-kan je voor 400 bt vinden-en simple budgetkamers, zonder AC, doen 200/250. en dat is in camb-eigenlijk heel So-East Asia net zo

Hoi,
Je kan heel makkelijk alles ter plaatse regelen. Lijkt mij ook wel beter als je weet hoe het eruit ziet om dan te beslissen of je ergens wilt verblijven. Qua prijs is het denk ik nog goedkoper ook.
Veel plezier

Zoals bkk al zegt ligt aan je budget. Als je naar hotels van 3 en hoger wil gaan dan is vooruit boeken goedkoper ga je lowbudget dan kun je gewoon op de bonnefooi gaan.