Overnachting Northern Territory

Hoi,
Wij vertrekken vlg zondag! Heb een tijd geleden al de yellow water cruise geboekt voor eind augustus en wij nemen die van 9 h. Klopt idd met de prijzen hierboven. Wij kamperen in Cooinda en ook dat is geboekt, want blijkbaar erg druk in die tijd…

Wij hebben 2 kinderen van 6 en 4, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan op de boot. Waarschijnlijk moet je stil zijn om de vogels te observeren en ik hoop maar dat ze dat 2 uur volhouden. De jongste hoeft gelukkig nog niet te betalen want idd erg duur.

Ben blij dat we met z’n allen je eerste plannen hebben kunnen bijstellen. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik hoop voor jou dat er nog meer Australië-vakanties komen. Je kunt er jaaaaren rondreizen en nog niet alles zien.
Ik durf me er bijna niet mee te bemoeien, maar heb je je trip rond Cairns al enigszins gepland. Wil anders best wat steekwoorden doorgeven, kun je kijken wat je al hebt en wat wellicht ook nog de moeite waard is.

Nog even dit. Van de website van de Australische ambassade in Berlijn.

Do I need a return ticket?
If you enter Australia on a one way ticket you may be asked by Australian
Immigration authorities on arrival at the airport as to what your plans are for
departing Australia. You would need to explain your intentions to the officer
and the officer needs to be satisfied that you do not intend to stay beyond the
period which your visa allows. While not a mandatory requirement, you may
wish to carry a copy of your bank statement to demonstrate you have
sufficient funds to purchase an airline ticket out of Australia.

What is meant by having adequate funds when entering Australia?
This is the financial requirement which must be met in order to be granted a
Working Holiday visa. The amount equals 5000 AUD, which converts to
approximately 3000 Euros.

How do I prove I meet the financial requirement?
Please carry a print out of your bank account statement which demonstrates
you have approximately the equivalent of 5000 AUD. If you do not hold
a return flight ticket, you should be able to show the additional funds
accordingly.

hier de link naar de pagina: http://www.germany.embassy.gov.au/beln/whm_faq.html

Lijkt uiteindelijk nog wel mee te vallen.

Those were the days Willem. AUD 5000 to € 3000. Ik denk dat ze nu ongeveer gelijk zijn. Misschien € 4500 nu.

Ja, Yeehaw, alleen daarom is het raadzaam er even een mail of telefoontje aan te wagen.

Nou, Willem, meedenken ? Daar zeg ik geen nee tegen. En volgens mij vind jij het ook hartstikke leuk om te doen toch ? ’
Ik dacht zelf aan het volgende:
Dag 1 Cairns-Cape Tribulation
Dag 2 Cape Tribulation
Dag 3 Cape Tribulation-Atherton Tablelands
Dag 4 Atherton Tablelands-Undara
Dag 5/6 Undara-Townsville
Dag 7 Dagje Magnetic Island
Dag 8 Townsville-Mission Beach
Dag 9 Mission Beach
Dag 10 Mission Beach-Ellis Beach
Dag 11 Ellis Beach
Dag 12 en 13 twee dagen + 1 nacht Reef Encounter
Dag 14 Ellis Beach-Cairns + vlucht naar huis.
Is het wat ?

Mijn vorige twee postings hoorden hier niet, moest bij HELLUP! Sorry voor de verwarring. Jij zegt ook niet dat het spoor bijster ben, Yeehaw :wink:
Zal maandag een paar dingen zeggen over je plan, Marinka. Zier so wie so goed uit zonder al te veel stress.

Marinka,

Hier een link naar een Australisch forum waar ik ook actief op ben.
http://caravanersforum.com/viewtopic.php?f=20&t=25421&sid=1ea52e20d96e121530df8d92632c16b0&p=418125#p418125
Daar wordt twee weken steeds een streek behandeld en dit keer is dat Mareeba, Atherton Tablelands en Kuranda. Scroll even tot je een stukje Google Map tegenkomt, daar begint dat deel. Verder kun je googelen op wat ik en anderen daar hebben gemeld en kijken of het enigszins in je route past. De Waterfall Way zou ik in elk geval doen.
Andere steekwoorden voor Google in die regio zijn: Babinda met The Boulders en Josephine Falls, Mareeba Coffee Plantations (er zijn er meerdere) en Paronella Park.
In Mareeba even een kwartiertje naar het Italiaanse kerkhof met grafpaleisjes.
In Mareeba kun je camperen op het rodeoterrein, Kerribee Park aan de Dimbulah Road. Vlakbij Mareeba is nog Granite Gorge.
Maar zoals gezegd, je hebt het al aardig voor elkaar dus het is echt een kwestie van of het in jouw route past en of je de tijd hebt.
Naar Undara is in elk geval een mooi stukje echte outback.

Mis Daintree NP niet. Dit is ook wel aardig: http://www.floravillaartgallery.com.au/

Onderweg naar Cape Trib is het mooi om in elk geval Mossman Gorge ook mee te pikken. Doe de iets langere wandeling. Daar is het opeens een stuk rustiger en het is erg mooi.
Probeer bij Undara ook een wandeling in de omgeving te maken en niet alleen met een excursie mee te gaan. De wandelingen zijn er rustig en de omgeving mooi met veel kans op kangoeroes.
Bij Mission Beach is een mooie wandeling te doen in het Licuala-rainforest. Haal bij de lokale VVV een folder met wandelingen in de omgeving.
Zoals je merkt, ben ik wel van de wandelingen, maar mogelijk voelen jullie daar helemaal niets voor. In elk geval lijkt de route die je voorstelt me heel redelijk goed te doen en mooi!

Als je vanuit Darwin naar Katherin Gorge wil waar kun je dan het best tegen een redelijk tarief overnachten? Bij Knotts crossing ofzo?

Hoi Willem en alle anderen met de goede tips die jullie hebben gegeven,

Wij zijn inmiddels terug van een heerlijke Australie vakantie. Dank voor jullie tips. Ik heb er geloof ik een tiende van kunnen uitvoeren wegens tijdgebrek helaas.
Resumée:
Eerste dag Darwin-Kakadu Cooinda loge: tips voor onderweg. We verheugden ons heel erg op het zwemmen met de Barramundi’s in Howard Springs, maar inderdaad: those were the days. Is inmiddels verboden. Zonder deze activiteit Howard Springs niet de moeite waard. Vergane glorie. Wij noemen inmiddels een wandeling die erg tegenvalt een Howard Springs wandeling.
Vlakbij het Kakadu Resort dus nog voor Jabiru ligt een stuk wetland met een korte boardwalk. Dit vonden wij echt fantastisch. Prachtig gebied, geen mens aanwezig, een gezellige wallabie naast ons, wat wil je nog meer.
Cooinda lodge prima maar zeer kostbaar om te verblijven. Wel heerlijk vlakbij Yellow waters. Bij zonsopkomst en zonsondergang zeer aan te raden om daar de boardwalk te doen.

De volgende dag hebben we een aantal wandelingen gemaakt oa. een wandeling rond een meer bij Nourlangie en een wandeling bij Ubirr.
Ubirr vonden wij verreweg het mooiste van Kakadu.

De dag erna Yellow Waters cruise (zeer aan te raden) en doorrijden naar Batchelor. Door Pine Creek gereden wat een “historisch stadje” werd genoemd in onze Rough Gide. Lachen…het hele plaatsje bestaat uit een historisch mijnwerktuig, een totaal vervallen tankstation en een vervallen camping. Batchelor is overigens ook niet de moeite waard behalve als uitvalsbasis naar Litchfield. We hebben daar overnacht in een veel te dure kamer op een vervallen BIG4 camping.

Darwin vonden wij erg leuk. We hebben een middag in het golfslagbad doorgebracht en gewandeld bij Eastpoint waar we wel 100 wallabies zijn tegengekomen. Avondmarkt ook leuk.

Wat ons wel is tegengevallen zijn de kosten: alle kamers konden alleen zonder ontbijt geboekt worden en de kamers waren gemiddeld 200 dollar (= momenteel 180 euro). Ontbijt minimaal 20 dollar per persoon. Glaasje wijn 9 dollar. Een brood in de supermarkt 5 dollar (= dus maar liefst 4,50 euro). Natuurlijk komt eea door de slechte koers momenteel maar de levensstandaard ligt in Australie vele male hoger dan in Nederland.

Mijn tip is om in Australie een tent en tentgerei te kopen (allemaal zeer goedkoop) en te kamperen. Niet uit eten te gaan maar te koken in de kampkitchens van de betreffende camping (fantastisch).
Als je niet in Australie bent geweest en je maakt een planning, ga er dan maar gelijk vanuit dat je aan de helft niet toekomt of voor al je plannen het dubbele aantal dagen moet uittrekken, wel zo relaxed ook.

Onze andere bestemmingen: Sydney, Alice Springs en Oostkust ook allemaal geweldig van genoten.

Marinka

1 like

Hoi Marinka,
leuk dat je even meldt hoe het was. Sorry wat betreft Howard Springs. Gelukkig was het geen halve dag rijden. En inderdaad, wat je zegt, plan niet te veel want je verkijkt je er op, hoeveel tijd alles neemt.
Willem

Nog even wat, Marinka, voordat ik in volgende gevallen verkeerd adviseer. Voor Batchelor had ik je, op grond van onze ervaringen, verwezen naar Banyan Tree Caravan Park. Weet je of dat er nog wel is?
Volgens het net wel. Verder scheelt het veel of een park een nieuwe eigenaar gekregen heeft. Kan positief en negatief uitwerken. Maar met Big 4 hebben we geen ervaring. Meestal hebben die, de goede in grote steden, te veel faciliteiten die je niet nodig hebt en waar je wel voor betaalt.
Overigens zullen veel caravan parken het moeilijk hebben omdat de berichten zijn dat er langzamerhand toch aanmerkelijk minder toeristen naar Australië komen. Kan ook niet anders, bij de prijzen die jij noemt.

Hoi Willem,

Banyan Tree bestaat gewoon nog hoor. Het zag er ook veel gezelliger ook dan de Big4 van ons. Maar ja, we waren moe, wilden zwemmen enz. enz. Achteraf was Banyan Tree een veel betere keus geweest.

Ik kan me voorstellen dat sommige camping het moeilijk hebben. Er was in ieder geval overal plek genoeg.

Toen heb je toch wel lekker gezwommen in Litchfield, de volgende dag :wink: Ben blij dat Banyan Tree er nog is. Al was het maar voor volgende ‘klanten’.

Leuk om een bericht te krijgen hoe het is geweest! Ook leuk om te horen dat jullie Ubirr ook zo konden waarderen. Ik ben ruim tien jaar geleden voor het eerst bij Ubirr geweest en die plek bleef in mijn herinnering. Ik was er nu twee jaar geleden weer en het was weer prachtig.
Wat is het toch een mooi land:-)
Ik ben benieuwd of jullie nu het Australia-virus hebben opgelopen en nog vaker gaan;-)